    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Uzyczony samochod
    Date: Tue, 03 Feb 2004 08:28:16 +0100

    Użytkownik Marcin napisał:

    > Witam,
    >
    > Taka sytuacja: w dzialalnosci gospodarczej wykorzystuje samochod
    > mojej mamy, z ktora zawarlem umowe nieodplatnego uzyczenia samochodu.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Wrrr... Pokaz mi odpłatne uzyczenie. Wrrr....

    > Czy moge koszty uzywania tego auta zaliczac do kosztu uzyskania
    > przychodu, tak jak gdyby to byl moj samochod, czyli na podstawie
    > karty przebiegu pojazdu (kilometrowka)? Ew. w jaki inny sposob?

    Generalnie jest tak że jeżeli wykorzystujesz w DG samochód osobowy
    niewprowadzony do EŚT to prowadzisz ewidencje przebiegu.
    Ponieważ nie jest powiedziane że ten niewprowadzony samochód ma być
    Twój,więc może byc użyczony, wynajęnty czy wyzierżawiony (no.. raczej
    nikt samochodu nie wydzierżami, ale teoretycznie ;-0 )
    Gdyby samochód był obcego to bys miał z tytułu nieponoszenia kosztów
    najmu przychód. Ale od rodziców można nieodpłatnie brać w użytkowanie
    bez nabijania sobie sztucznie przychodów.

    Summa summarum prowadzisz ewidencję, za jej pośrednictwem odliczasz
    sobie koszty samochodu, przychodu nie masz, matka tez go nie ma.
    Raczej żadnych komplikacji nie widac.

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl