    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Używane auto w leasingu - pytania
    Date: Tue, 5 Aug 2008 10:25:17 +0200
    <g77g8b$4e4$1@nemesis.news.neostrada.pl> <g77hbo$2c7$1@news.onet.pl>
    <g77i96$o7v$1@atlantis.news.neostrada.pl> <g77r82$vj8$1@news.onet.pl>
    <g78too$sua$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Te spore 18% to jest tyle, ile dealerzy dają standardowo, jak auta nie
    > schodzą.

    Standardowo dawali 5%.
    Auto było raptem kilka miesięcy w sprzedaży, model zdecydowanie udany, więc
    nie musieli go na siłę wciskać.

    > A ja sądzę, że jak ktoś kupuje np 100 samochodów rocznie
    > u danego dealera, to raczej dostanie coś więcej niż Twoje upusty,

    Niekoniecznie.
    Dla leasingu fabrycznego, który był wówczas w promocji i był nieco tańszy
    niż te 115%, nie dało się utargować takich upustów.
    Właśnie dlatego że dealer musiał do tego leasingu dopłacać/dać rabat
    leasingodawcy.

    18% dało się uzyskać właśnie bez wszelkich dodatkowych obciążeń dla dealera.
    Inni dealerzy nie chcieli dać nawet połowy tych obniżek, więc Twoje
    podejrzenia że dowodlny leasingodawca dostałby jeszcze jakąś obniżekę są IMO
    nietrafione.

    > ale nie wykluczam, że większa część tej różnicy leży w hurtowym kredycie.
    > Tutaj mamy auto używane, więc różnica będzie najprawdopodobniej tylko
    > w cenie kredytu,

    I będzie podobna - 2 razy taniej w stosunku do banku.
    Ale jak wszędzie - są i minusy leasingu - takie jak były opisane na początku
    wątku.