  • 1. Data: 2008-08-03 04:20:22
    Temat: Używane auto w leasingu - pytania
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Chcę wziąć w leasing używane auto.
    Mam parę pytań:
    1) Wynajduję sobie ogłoszenie w gazecie, ustalam cenę z właścicielem i idę
    do leasingodawcy a ten mówi, że cena za przedmiotowe auto jest za wysoka i
    powinna wynosić np. 20% mniej. Ja wiem, że to auto jest np. mało używane, w
    dobrym stanie i jego faktyczna wartość jest większa. Jak dojść do
    porozumienia ? Czy leasingodawca wyznacza wlasnego eksperta, który wycenia
    auto ? A jeśli to auto znajduje się na drugim końcu Polski to kto płaci za
    dodatkową wycenę i co jeśli nie będzie ona dla mnie satysfakcjonująca ?
    2) załóżmy, że wziąłem auto z pytania 1) w leasing. Niestety po np. pół roku
    nie mogę go już spłacać.Co jeśli po prostu nie mogę go już spłacać ? Po
    prostu oddaję go leasingodawcy i już, finito ?
    Załóżmy jeszcze przypadek, że aktualnie wartość auta znacznie spadła (np. ma
    porysowany lakier lub jestem palącym kierowcą). Czy po prostu zwracam auto
    leasingodawcy i mam go w nosie ? Co może mi leasingodawca "zrobić" ?

    Piotrek

  • 2. Data: 2008-08-03 07:20:11
    Temat: Re: Używane auto w leasingu - pytania
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 03.08.2008 Piotrek <h...@p...onet.pl> napisał/a:
    > 2) załóżmy, że wziąłem auto z pytania 1) w leasing. Niestety po np. pół roku
    > nie mogę go już spłacać.Co jeśli po prostu nie mogę go już spłacać ? Po
    > prostu oddaję go leasingodawcy i już, finito ?

    Nie, auto jest sprzedawane na licytacji, a pozyskane srodki sa wykorzystywane
    do splacenia Twoich zobowiazan. Jesli cos zostanie, to musisz to splacac
    dalej.

    Tak samo jest w przypadku szkody calkowitej.

    > leasingodawcy i mam go w nosie ? Co może mi leasingodawca "zrobić" ?

    Wypelni weksel in blanco, ktory byl zabezpieczeniem umowy.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 3. Data: 2008-08-03 10:09:48
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> napisal:

    > Nie, auto jest sprzedawane na licytacji, a pozyskane srodki sa wykorzystywane
    > do splacenia Twoich zobowiazan. Jesli cos zostanie, to musisz to splacac
    > dalej.

    Bez jaj. Nie mylisz przypadkiem leasingu z kredytem?

    > Tak samo jest w przypadku szkody calkowitej.

    Nonsens. Od szkody calkowitej jest AC. Leasingodawca
    caly czas pozostaje wlascicielem. Stad wlasnie moze
    wynikac wspomniana pierwotnie krytyka zawyzonej ceny.
    To leasingodawca kupuje samochod, nie uzytkownik.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2008-08-03 14:09:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Bez jaj. Nie mylisz przypadkiem leasingu z kredytem?

    Ależ skąd.
    W takim przypadku kredyt jest o tyle lepszy, że płacisz odsetki tylko za
    okres kiedy z kredytu korzystałeś.
    W przypadku leasingu za całość (minu jakieś tam dyskonto).

    > Nonsens. Od szkody calkowitej jest AC.

    Co nie znaczy że AC pokryje całość kosztów leasingu.
    Jeśli np. masz te koszty określone na 115%, to z AC dostaniesz max. 100%.
    15 % (minus dyskonto) musisz dopłacić sam.

    > Leasingodawca
    > caly czas pozostaje wlascicielem. Stad wlasnie moze
    > wynikac wspomniana pierwotnie krytyka zawyzonej ceny.
    > To leasingodawca kupuje samochod, nie uzytkownik.

    Oczywiście.
    Użytkownik musi tylko zapłacić za usługę leasingu.
    Tyle ile podpisał w umowie.

  • 5. Data: 2008-08-03 15:47:24
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 03.08.2008 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał/a:
    > Bez jaj. Nie mylisz przypadkiem leasingu z kredytem?

    Absolutnie. Mam dwie umowy leasingowe, z roznymi firmami (EFL i Toyota
    Leasing). W obydwu umowach tak wlasnie jest.

    > Nonsens.

    Nie nonsens. Miales kiedys leasing, czy teoretyzujesz? W przypadku
    szkody calkowitej, ubezpieczyciel wyplaca odszkodowanie leasingodawcy.
    Jesli odszkodowanie nie pokryje 100% Twoich zobowiazan, musisz doplacic
    reszte.

  • 6. Data: 2008-08-03 16:18:02
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Frasunek pisze:

> [...]
    > szkody calkowitej, ubezpieczyciel wyplaca odszkodowanie leasingodawcy.
    > Jesli odszkodowanie nie pokryje 100% Twoich zobowiazan, musisz doplacic

    a teraz ładnie powiedz dlaczego leasing :)) a nie kredyt na dane auta :)

    --
    pozdros
    icek

  • 7. Data: 2008-08-03 21:05:01
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 03.08.2008 icek2 <i...@p...onet.pl> napisał/a:
    > a teraz ładnie powiedz dlaczego leasing :)) a nie kredyt na dane auta :)

    Z moich doswiadczen:

    1. Nizszy koszt leasingu w porownaniu z kredytem. Leasing na 4 lata
    razem ze wszystkimi oplatami zazwyczaj zamyka sie w 15%. Kredyt to
    7% rocznie.

    2. Tansze ubezpieczenie (przynajmniej w moim przypadku).

    3. Raty leasingowe sa w calosci KUP.

  • 8. Data: 2008-08-04 06:42:43
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Frasunek pisze:

    > Z moich doswiadczen:
    >
    > 1. Nizszy koszt leasingu w porownaniu z kredytem. Leasing na 4 lata
    > razem ze wszystkimi oplatami zazwyczaj zamyka sie w 15%. Kredyt to
    > 7% rocznie.
    właśnie, tego nikt nie mówi
    mi nawet udało sie dojsc do poziomu wibor+0,5% (na jednym z aut)

    > 2. Tansze ubezpieczenie (przynajmniej w moim przypadku).
    tego nie wiem, ubezpieczamy to przez brokera

    > 3. Raty leasingowe sa w calosci KUP.
    i to jest duzy plus - brak limitu 20k eur.

    --
    pozdros
    icek

  • 9. Data: 2008-08-04 15:58:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

    > 1. Nizszy koszt leasingu w porownaniu z kredytem. Leasing na 4 lata
    > razem ze wszystkimi oplatami zazwyczaj zamyka sie w 15%.

    Te 15% to rozumiem suma spłat.
    A te procenty liczyłeś od
    całej kwoty spłaty, czy po odjęciu
    czynszu inicjalnego, bo to istotna
    różnica w ocenie oprocentowania wychodzi.

  • 10. Data: 2008-08-04 16:03:09
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 04.08.2008 cef <c...@i...pl> napisał/a:
    > Te 15% to rozumiem suma spłat.