  • 1. Data: 2004-04-25 22:53:41
    Temat: Uzywany komputer w DG raz jeszcze.
    Od: "Newmen " <n...@N...gazeta.pl>

    Rozpoczynam DG, jednoosobowo, KPiR+VAT, podatek na zasadach ogolnych.
    Mam prywatny komputer, kupiony kilka lat temu i chcialbym go wprowadzic do
    EST w DG. Posiadam FV, ktora byla wystawiona gdy jeszcze nie prowadzilem DG.
    I chcialbym sie upewnic czy dobrze robie:
    1. wartosc pocztakowa ST ustalam na podstawie kosztu nabycia z FV. Mimo iz,
    FV jest sprzed 4 lat i opiewa na kwote okolo 6000 PLN brutto a dzis taki
    komputer jest pewnie wart nie wiecej jak 2000 PLN.
    2. za wartosc poczatkowa przyjuje kwote brutto czyli lacznie z VAT-em.
    3. amortyzacja: miesiecznie liniowo w wysokosci 30%x2/12 czyli 5%
    miesiecznie. Pierwszy odpis w miesiacu nastepnym po przyjeciu do EST. A moze
    jakas inna metoda bylaby korzystniejsza?

  • 2. Data: 2004-04-26 08:39:39
    Temat: Re: Uzywany komputer w DG raz jeszcze.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Apr 2004, Newmen wrote:
    [...]
    >+ 2. za wartosc poczatkowa przyjuje kwote brutto czyli lacznie z VAT-em.

    Tak.

    >+ 3. amortyzacja: miesiecznie liniowo w wysokosci 30%x2/12 czyli 5%
    >+ miesiecznie. Pierwszy odpis w miesiacu nastepnym po przyjeciu do EST. A moze
    >+ jakas inna metoda bylaby korzystniejsza?

    Sprawdź groups.google.pl -> zaawansowane, grupa *.podatki,
    szukać "atomowa atomową atomowej" - było również niedawno.
    I przeczytać zaległe 2000 postów z grupy ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-26 09:11:43
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Newmen wrote:

> [...]
    > miesiecznie. Pierwszy odpis w miesiacu nastepnym po przyjeciu do EST. A
    > moze jakas inna metoda bylaby korzystniejsza?

    Nie jestem pewny, ale wartosc poczatkowa ST powinna uwzglednic
    jego wartosc w chwili oddania do uzytku.

    Wiec mysle, zelepiej kupic za te 2000 nowy komputer..

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-04-26 11:51:40
    Od: "Newmen " <n...@g...pl>

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> napisał(a):
    > Nie jestem pewny, ale wartosc poczatkowa ST powinna uwzglednic
    > jego wartosc w chwili oddania do uzytku.
    >
    > Wiec mysle, zelepiej kupic za te 2000 nowy komputer..
    >
    > Boguslaw

    No ale przepis mowi wyraznie:
    22g.1 Za wartosc poczatkowa ST uwaza sie 1) w razie nabycia w drodze kupna -
    cene ich nabycia...
    i dalej:
    22g.8 Jezeli nie mozna ustalic ceny nabycia ST... przed dniem zalozenia
    ewidencji... wartosc poczatkowa tych srodkow przyjmuje sie w wysokosci
    wynikajacej z wyceny dokonanej przez podatnika, z uwzglednieniem cen
    rynkowych.

    Ja moge ustalic cene nabycia poniewaz mam na to fakture! I fakt, ze jest
    sprzed 4 lat zdaje sie nie miec zadnego znaczenia. Ktos ma inne zdanie?

  • 5. Data: 2004-04-26 12:04:44
    Od: "Newmen " <n...@g...pl>

    > Sprawdź groups.google.pl -> zaawansowane, grupa *.podatki,
    > szukać "atomowa atomową atomowej" - było również niedawno.
    > I przeczytać zaległe 2000 postów z grupy ;)

    Czy przypadkiem "atomowa" amortyzacja nie dotyczy "fabrycznie nowych ST"?

  • 6. Data: 2004-04-26 12:10:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Newmen napisał:

    > Czy przypadkiem "atomowa" amortyzacja nie dotyczy "fabrycznie nowych ST"?

    Oczywiście że dotyczy wyłącznie fabrycznie nowych ŚT.

    Gotfrydzie, to juz nie pierwszy raz Cie ta atmowa amortyzacja atomowo
    zwodzi.
    Doprawdy, Gotfrydzie, jak mozna powtarzac stare błędy.
    Na nowe Cię nie stać? ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-04-26 12:34:57
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Newmen wrote:

> [...]
    > ewidencji... wartosc poczatkowa tych srodkow przyjmuje sie w wysokosci
    > wynikajacej z wyceny dokonanej przez podatnika, z uwzglednieniem cen

    ALe nie nabywasz "w drodze kupna"., lecz przekazujesz sprzet wczesniej
    uzywany na wlasne potrzeby..

    > Ja moge ustalic cene nabycia poniewaz mam na to fakture! I fakt, ze jest
    > sprzed 4 lat zdaje sie nie miec zadnego znaczenia. Ktos ma inne zdanie?

    Nie che mi sie tego teraz studiowac, ale majatek TWOJ uzywany w DG
    jest jednak "oddzielony"
    w pewien sposob od reszty.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-04-26 12:36:57
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > zwodzi.
    > Doprawdy, Gotfrydzie, jak mozna powtarzac stare błędy.

    Czy wg Ciebie nabyty na wlasne potrzeby komputer uzywany 2 lata
    poczym wpisany do ew na ptrzeby do DG jest "nabyty w drodze kupna" ?

    Bo ja naprawde nie wiem...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-04-26 12:37:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bosz napisał:

    > ALe nie nabywasz "w drodze kupna"., lecz przekazujesz sprzet wczesniej
    > uzywany na wlasne potrzeby..

    Ale on został NABYTY, jak mówi ustawa, przed dniem założenia ewidencji.
    A nie można prowadzić DG i nie miec ewidencji. A więc nabycie przed
    dniem założenia ewidencji = nabycie przed rozpoczęciem DG.

    Poza tym do wyboru pozostaje jeszcze wytworzenie we własnym zakresie
    (odpada, wycenia się wg. kosztu wytworzenia, a gdzie tu koszt
    wytworzenia jak kupilismy gotowy), nabycie w drodze spadku, darowizny
    lub w inny bezpłatny sposób (odpada, nie mozna nabyc, nawet bezpłatnie,
    od samego siebie, samemu sobie darować itd) oraz jako wkład niepienięzny
    do spółki. I koniec mozliwości do wyboru.

    > Nie che mi sie tego teraz studiowac, ale majatek TWOJ uzywany w DG
    > jest jednak "oddzielony"
    > w pewien sposob od reszty.

    Oddzielony do czasu az sie go wniesie do firmy.
    Zresztą odzielony tylko w zakresie amortyzacji. Bo odpowiedzialnościa
    obciązony na równi z firmowym i nie ma przeciwwskazań żeby prywatnego
    majątku tak po prostu w DG uzywac.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2004-04-26 12:55:42
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:
    [...]

> [...]
    > Zresztą odzielony tylko w zakresie amortyzacji. Bo odpowiedzialnościa
    > obciązony na równi z firmowym i nie ma przeciwwskazań żeby prywatnego

    No wlasnie..chodzi o amortyzacje...

    Ma ktos samochod zalomy 5 lat zaklada DG.
    No i wpisuje sobie amortyzacje ..60 000 (wg faktury)

    Ale..
    ST nie jest nowy, tylko uzywany - prawda ?
    A jak to ? Jest uzywany a jak nabyty w drodze kupna nowy,
    (na fakturze jest ze jest "prosto z fabryki")

    A do amortyzacji uzywany...

    Wiem, ze rozum to slabe narzedzie
    w sprawach podatkowych ale "na rozum"
    nabyty w drodze kupna powinien byc sprzet,
    ktory kupiono W CELU DG, w roszadnym czasie przed zgloszeniem...

    Nie wiem czy sa jakies na to orzecznictwa..

    Boguslaw