  • Data: 2014-04-01 11:51:22
    Temat: Re: VAT 50% a co z dochodowym?
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-01 10:53, Andrew pisze:
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > O ile sprawa paliwa jest dosyć oczywista - nie można odliczać VAT można
    > zaliczac w koszty, o tyle z innymi wydatkami już nie.
    > Musisz zadać sobie pytanie czy masz prawo odliczyć 100% vat bo masz samochód
    > WYŁĄCZNIE służbowy czy nie. Jeśli masz prawo ale ci się nie chce
    > kilometrówki prowadzić - to na podstawie art. 23 pkt 43 updof nie masz prawa
    > zaliczyć nieodliczonego VAT do kosztów (prawo do oliczenia VAT ci
    > przysługuje ale z niego nie korzystasz).

    Piszesz o tym:
    "podatku od towarów i usług, z tym że jest kosztem uzyskania przychodów:
    a) podatek naliczony:
    - w tej części, w której zgodnie z przepisami o podatku od towarów i
    usług podatnikowi nie przysługuje obniżenie kwoty lub zwrot różnicy
    podatku od towarów i usług - jeżeli naliczony podatek od towarów i usług
    nie powiększa wartości środka trwałego lub wartości niematerial-nej i
    prawnej
    ..."?

    Ja nie rezygnuję z niego ot tak, tylko na podstawie ustawy VAT, wybieram
    przysługującą mi metodę rozliczenia pozwalającą na odliczenie jedynie
    50% VAT.
    Więc IMO pozostały VAT można odliczyć.

    --
    Pete