eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT 50 % i wybor Państwa w kotrym bedziemy placic podatki › Re: VAT 50 % i wybor Państwa w kotrym bedziemy placic podatki
    From: "Arek" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT 50 % i wybor Państwa w kotrym bedziemy placic podatki
    Date: Sun, 7 Nov 2004 02:53:14 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@pc197.ostroleka.cvx.ppp.tpnet.pl

    SP9LWH napisał(a) w wiadomości: ...

    >Użytkownik "Przemek R."
    Ale usankcjonowany prawnie. Poza tym więcej niż 50%, bo są jeszcze
    składki, z których taki podatnik później na 90% nie skorzysta.
    VAT i akcyzę (konsumpcja) pomijam...

    >Zależy co za to masz !

    Wysokie podatki reinwestowane przez państwo w naukę (jak w państwach
    skandynawskich) to wybór mniejszego zła.

    >W Szwecji są wyższe stopy podatkowe, ale Szwedzi nie pędzą do ich >obniżki.

    >Czemu ? Bo opiekuńcza Szwecja bardzo dba o swoich obywateli

    Ja bym Szwecji zbyt pochopnie nie podawał za przykład. Tam niedawno
    wpadli (przepraszam, wpadły) na pomysł podatku od "bycia mężczyzną".
    I Szwecja jest najbardziej prawdopodobnym krajem, gdzie jest możliwe
    uchwalenie takowego.

    >A w Polsce ?... Afera goni aferę... Państwo na każdym kroku jest
    >niewydolne...
    Bo marnuje podatki.

    >Opluwany "złodziej" z uśmiechem na twarzy, twierdzi, że "pada deszcz", >a on
    jest "przedsiębiorczy": kradnij też i nie daj się złapać"

    Bo w większości przypadków nie jest złodziejem. Co mu zostaje jak
    nie śmiech? Ile musiałby wytoczyć procesów o oszczerstwo? A na
    dziennikarza to teraz strach cokolwiek złego powiedzieć...

    >Nowomowa: "mijanie się z prawdą", stosowanie wygodnego dla siebie >"prawa":-(
    Lepiej omijać prawo, niż je łamać. Zresztą właśnie Senat zatwierdził
    50% i dodatkowo jakieś ulgi... Upraszczamy podatki!

    >Politycy złupią społeczeństwo by dalej chapać dla siebie, pieprząc
    >"małorolnym chłopkom", że to dla ich dobra :-(

    W Polsce nie politycy najwięcej zarabiają.

    PS. Gdybyś posłuchał Leppera jak sprzeciwiał się, gdy ktoś zapytał,
    czy 50% stawką można by łupić poniżej 12 tys miesięcznie :)
    --
    Arek