  • 11. Data: 2004-06-24 15:44:16
    Temat: Re: VAT 7
    Od: "Yennifer" <...@s...ce>

    Użytkownik "anA" <a...@j...com.pl> napisał w wiadomości
    news:cbek25$cg0$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jest. wyraznie napisane. Wzór lisaka stosuje sie do samochodów, które
    kiedys
    > byly ciezarowe.
    > Poczytaj jednak
    >
    > Anna

    ...byly ciezarowe i nagle czary mary i staly sie osobowe???
    Kobieto - przestan dawac dobre rady.

    Samochody ktore byly ciezarowymi - nadal takimi sa. Chyba, ze wlasciciel
    dokona szeregu czynnosci, ktorych koncowym efektem bedzie wpis do dowodu
    rejestracyjnego.

    Ale to akurat ze wzorem lisaka nie ma nic wspolnego...

    --
    pozdr
    Yenn

  • 12. Data: 2004-06-24 16:20:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Yennifer,

    Thursday, June 24, 2004, 5:44:16 PM, you wrote:

    > ...byly ciezarowe i nagle czary mary i staly sie osobowe???
    > Kobieto - przestan dawac dobre rady.

    Z punktu widzenia odliczeń VAT czary-mary, wzór Lisaka i są osobowe.

    Ale odliczenia mają.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2004-06-24 17:01:34
    Od: "anA" <a...@n...pl>

    W ustawie o VAT nie ma nic jakoby od
    > paliwa samochodow osobowych
    > nie mozna bylo VAT-u odliczac..

    Wyraznie jest napisane w tym artykule co podalam.,

    > A poniewaz jutrojest 25 wiec od razunapisze ze ,
    > o tym czymozna czy nie decyduje "wzor lisaka"

    A ciekawe jakbys chcial wzór lisaka zastosowac do samochodu osobowego. W
    dowodzie nie ma napisane jaka jest ladownosc. Wiec nie wiem jakim cudem
    udaloby Ci sie okreslic czy ladownosc jest mniejsza czy wieksza niz wynika z
    tego wzoru.

    Anna

  • 14. Data: 2004-06-24 17:07:01
    Od: "anA" <a...@n...pl>

    > doczytaj od konca...osobowych i innych
    > O KTORYCH MOWA W art 86 ust 3 i 5

    dokładnie - OSOBOWYCH a o taki było pytanie w poście.

    Anna

  • 15. Data: 2004-06-24 18:43:15
    Od: "noname" <s...@p...onet.pl>

  • 16. Data: 2004-06-24 20:26:50
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Thu, 24 Jun 2004 15:08:46 +0200, Boguslaw Szostak
    <a...@a...edu.pl> pisze:

> [...]
    >nie mozna bylo VAT-u odliczac..
    >

    >A poniewaz jutrojest 25 wiec od razunapisze ze ,
    >o tym czymozna czy nie decyduje "wzor lisaka"

    Moim zdaniem art. 88.3 wprost zabrania odliczania paliwa dla
    samochodów osobowych. Analogicznie w art 86 wzór Lisaka wg mnie nie
    dotyczy samochodów osobowych. Gdyby intencja była odwrotna, to
    wystarczyłoby sformułowanie "pojazdy samochodowe" bez wyróżniania
    kategorii "samochody osobowe".

    Czy masz jakieś wsparcie dla Twojej interpretacji?

    --
    Pozdrowienia

    Andrzej Popowski

  • 17. Data: 2004-06-24 22:15:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jun 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ W ustawie o VAT nie ma nic jakoby od
    >+ paliwa samochodow osobowych
    >+ nie mozna bylo VAT-u odliczac..

    A w której ustawie ?
    Bo w miłościwie nam (aktualnie) panujacej to widzę jak byk...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 18. Data: 2004-06-24 22:18:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jun 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >+ Hello Yennifer,
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Z punktu widzenia odliczeń VAT czary-mary, wzór Lisaka i są osobowe.

    WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR !!!!!!!!!
    Spytam standardowo: załóżmy że dziś inwalidom narządów ruchu przysługuje
    jakaś ulga lub prawo. Załóżmy że ona/ono zostanie cofnięta[e].
    Zaczniesz twierdzić że człowiek bez nogi przestał być inwalidą ??

    A weź ty i się zastanów.

    Po prostu: nie można odliczać VATu od paliwa samochodów CIĘŻAROWYCH.
    ...niektórych (oczywiście ;)) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 19. Data: 2004-06-24 23:07:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Friday, June 25, 2004, 12:18:08 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > jakaś ulga lub prawo. Załóżmy że ona/ono zostanie cofnięta[e].
    > Zaczniesz twierdzić że człowiek bez nogi przestał być inwalidą ??

    Wiesz... ZUS nie takie czary-mary wyprawia ;->/:-(

    > A weź ty i się zastanów.

    A weź wreszcie wyluzuj. Doskonale rozumiem, że samochód ciężarowy to
    ciężarowy a osobowy to osobowy. To durne przepisy podatkowe
    wprowadzają zamieszanie i to one stworzyły podatkowe 'ciężarówki'. Dla
    mnie taki Lanos z wstawioną mikrokratką za zagłówkami tylnych foteli i
    tak będzie samochodem osobowym, choćby na papierze był TIRem ;-P

    I tak samo jak istnieją podatkowe 'ciężarówki', tak teraz zainstaniały
    podatkowe 'osobowe'. A, że w moim poście zabrakło złosliwego smile'a
    to już inna sprawa.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2004-06-25 07:38:53
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Na marginesie tematu: Co zrobic by nie rzucający sie w oczy poseł był na
    ustach wszystkich Polaków, a samo brzmienie jego nazwiska roznamiętniało
    dyskusje? Ot , proste- wymyślic bzdurny wzór i wcisnąc go w prawo
    podatkowe....;) mysle ze to zasluguje na patent ;-P.
    weronika