    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT-7 a stawka zwolniona
    Date: Mon, 6 Jul 2009 08:10:31 +0200

    On Sat, 4 Jul 2009, Basia F wrote:

    > Gotfryd zgadzam sie z wszystkim tylko ze ta faktura zw zw. jestr tylko
    > i wylaczenie w kwocie brutto faktur (nazwijmy ja suma kontrolna) a w
    > rozbiciu na poszczegolne rodzaje zakupow i w kwocie netto nie mam jej
    > juz nigdzie.

    Tendencyjnie wycięłaś cytat :) - *celem* prowadzenia ewidencji
    jest wykazanie kwot na deklaracji.
    Jak coś jest w ewidencji ma być w deklaracji - jawnie tego nie napisali,
    ale powoduje to skutek uboczny taki, że jak coś musi być wpisane do
    ewidencji to musi "pojawić się" na deklaracji.

    A w pozostałych przypadkach, jeśli wartość nie wpływa na roliczenie
    VAT (a więc *mogłaby być* pominięta):

    > A przeciez do VAT-7 biore netto i VAT wiec nie powinno ja obchodzic co
    > jest w brutto.

    ...jest prosto: nie ma w ewidencji - może nie byc w deklaracji.
    Jest w ewidencji - to znaczy że *po to* tam jest, aby pojawiło się na
    deklaracji.
    A co do "nieobchodzenia" wyrażę wątpliwość - przecież definicja
    podatku VAT, czyli jak pozwalam sobie to określić: "postać kanoniczna
    wzoru na VAT", wychodzi od wartości *brutto*!

    To jest wartość pierwotna z której wynika kwota VAT, nawet, jeśli
    przepisy szczegółowe pozwalają inaczej (inną drogą) go policzyć :D
    Nie może być tak, że podstawa opodatkowania nie przystaje do
    wartości podatku, IMO.

    pzdr, Gotfryd