    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 24 Oct 2012 11:14:10 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: VAT-7K i odpis za zakup kasy fiskalnej

    On Tue, 23 Oct 2012, Yakhub wrote:

> [...]
    >
    > Podatnik założył działalność pod koniec I kwartału 2012r i zakupił
    > kasę fiskalną (zafiskalizowaną i zgłoszoną do US dopiero w II
    > kwartale).
    >
    > Ponieważ podatnik poniósł koszty na starcie, deklaracje VAT-7K za I
    > i II kwartał wykazały nadwyżki podatku naliczonego nad należnym (0
    > podatku do zapłaty).
    >
    > Deklaracja za III kwartał wykazała już jednak należny podatek do
    > zapłaty, i podatnik sobie przypomniał o odpisie za zakup kasy
    > fiskalnej (podatnik spełnia wszystkie wymogi).
    >
    > Ponieważ jednak podatnik jest nieuleczalnym kretynem,

    Y tam.
    Podatnik wykazje się zbyt małą wiarą w siebie ;)
    No chyba że podatnik polega na opisach, bez samodzielnego przeczytania
    właściwych przepisów, co jest szpilą przy okazji niniejszego posta ;)
    (jest jeszcze wersja hardcore - przyjmowanie za pewnik, bez sprawdzenia
    w przepisach, ustnych wyjaśnień z US).

> [...]
    > i II kwartał, w pozycji 59. ("Kwota wydatkowana na zakup kas
    > rejestrujących, przysługująca do zwotu w danym okresie
    > rozliczeniowym") wpisał "0". I teraz ma mały problem.
    >
    > Podatnikowi do wyboru przychodzą 3 możliwości:
    >
    > 1. W deklaracji za III kwartał wpisać kwotę przysługującą do
    > odliczenia w poz. 56 ("Kwota wydatkowana na zakup kas rejestrujących,
    > do odliczenia w danym okresie rozliczeniowym"), i nie robić nic
    > więcej.
    >
    > 2. Składać korekty wcześniejszych deklaracji (pytanie dodatkowe -
    > której? za I kwartał czy II? Czy może obydwu?)

    Za 1. IMO nie można.

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,1560,,
    ,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-27122010-r-
    w-sprawie.html
    +++
    § 2.
    1. Odliczenia kwoty, o której mowa w art. 111 ust. 4 ustawy, zwanego
    dalej "odliczeniem", lub jej zwrotu można dokonać pod warunkiem:
    [...]
    2) rozpoczęcia ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego
    nie póŸniej niż w obowišzujšcych terminach [...]
    ---

    Czytasz dalej.
    Na mój gust, z par.3 wynika że można bez korekty.
    Minister łaskaw był zapisać:
    "lub za okresy następujące po tym okresie rozliczeniowym"
    Zapis dotyczy DEKLARACJI (a nie kwoty).

    > 3. Nie robić nic i przyjąć te 700zł na klatę

    Nie martw się, minfin już zadba o to, żeby te 7 stów kiedyś
    wyciągnąć, ja bym ich na razie nie dawał :P

    Jak to mawiają "każdy odpowiada za siebie" :>

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, bez kasy rejestrującej)