    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT Kwartalnie - co po 30.09?
    Date: Sat, 26 Oct 2002 11:47:57 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > THX za namiar - od pierwszego napotkania taka interpretacja
    > wygląda mi na jedynie słuszną ;)
    Przy całym szacunku dla pana Modzelewskiego - to co on stworzył jako
    podatek od wartości dodanej prawie nie istnieje. Ogólna idea została,
    ale mam ważenie że pan profesor nie jest "na czasie".
    Jakis czas temu wystepował jako ekspert w programie interwencyjnym tej
    kobitki co to się zajmuje róznymi bulwersującymi niesprawiedliwościami
    społecznymi, itd. Jaworowska chyba... rzadko oglądam bo po co sobie
    wątrobe psuć...
    Sprawa dotyczyła odpowiedzialności kupującego za niewykazanie VATu przez
    sprzedającego - znany tu temat, jak sprawdzic czy kontrahent ujał akurat
    ta fakture w rejestrze i zapłacił VAT i czy my możemy ten VAT odliczyć.

    Pan Modzelewski był bardzo zbulwersowany że US karze kupującego za
    oszustwa podatkowe sprzedawcy.
    Sprawiał wrażenie kompletnie oderwanego od realiów stosowania ustawy o
    PTU - jakby o wyroku TK w tej sprawie pierwszy raz słyszał.
    Po prostu nie znał problemu który spedza sen z powiek wszystkim
    przedsiębiorcom - VATowcom.
    Ba...nie mogło w niego uwierzyć.
    Powtarzał że to niemożliwe, nie zna szczegółów, na pewno są jakies
    dodatkowe aspekty - że tak po porstu przywalić jednemu za oszustwa
    drugiego w majestacie prawa nie można.
    A tu surpriza!

    Tak padaja autorytety...

    Może pan profesor jest świetnym teoretykiem, ale ja bym jego rad w
    praktyce nie testowała. No chyba że ktoś ma za mało stresu i mocnych
    wrażeń w zyciu.

    Ktś kiedyś przekonał paniusie w US argumentem w rodzaju "intencja
    ustawodawcy" ???

    maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk