    From: "Bart Prokop" <b...@b...prokop.name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT-R a współpraca z firmą z USA
    Date: Thu, 12 Mar 2009 21:53:39 +0100

    > Erm. Czekaj. Wystawia się jak najbardziej klasyczne faktury VAT, tylko
    > tabelkę się redukuje do napisu "VAT payed by purchuaser" albo podobną.
    A jaki VAT masz USA? W uni to zapewne dopisek VAT payed by purchuaser ma
    sens, do USA pisze cos ogolnego, ze podatki od sprzedazy (obrotu) powinny
    byc rozliczone przez nabywce zgodnie z obowiazujacym lokalnym prawem.
    Dokument ten nazywam Invoice, ale nie nie VAT Invoice.

    Klientow z UE unikam jak ognia, bo nigdy nie wiadomo, czy on to firma czy
    fizol, zreszta w UE nadaja na innych falach.

    > A do ewidencji VAT sprzedaży IMHO najbardziej trzeba to wliczyć.
    > Np. w kolumnie "nie podlega".
    Hmn w deklaracji VAT-7 wpisuje to w pozycje "sprzedaz uslug poza granicami
    kraju czy jakos tak", jest na to specjalne pole. Ewidencje tej sprzedazy
    oczywiscie prowadze (ale w postaci osobnego rejestru, nie ewidencji
    sprzedazy VAT - w koncu jak NIE PODLEGA to NIEPODLEGA), tym bardziej, ze
    jeszcze do niedawna liczylo sie do potrzeb deklaracji VAT innym kursem niz
    do potrzeb dochodowego. Jak zwal tak zwal, prowadzone ewidencje umozliwiaja
    mi sporzadzenie prawidlowej deklaracji VAT-7 a to najwazniejsze.