    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT-R a współpraca z firmą z USA
    Date: Thu, 12 Mar 2009 22:13:07 +0100

    Dnia 12-03-2009 o 21:53:39 Bart Prokop <b...@b...prokop.name> napisał(a):

    > A jaki VAT masz USA? W uni to zapewne dopisek VAT payed by purchuaser ma
    > sens, do USA pisze cos ogolnego, ze podatki od sprzedazy (obrotu) powinny
    > byc rozliczone przez nabywce zgodnie z obowiazujacym lokalnym prawem.

    Nie wiem czy ten dopisek trzeba zamieszczać przy fakturach poza UE,
    ale jeśli trzeba (ja kiedyś na fakturze do Australii go dopisałem z rozpędu,
    kontrola przy zwrocie nic nie mówiła), to w takiej formie w jakiej to minister
    sobie zażyczył a nie w formie dowolnej.

    > Dokument ten nazywam Invoice, ale nie nie VAT Invoice.

    A ma być FAKTURA VAT :-)

    > Klientow z UE unikam jak ognia, bo nigdy nie wiadomo, czy on to firma czy
    > fizol, zreszta w UE nadaja na innych falach.

    Bardzo ciekawe to co piszesz, VIES zamkneli ostatnimi czasy?
    Co do fal to faktycznie PAL czy SECAM vs NTSC troche są inne, wtyczki też,
    ale to jest grupa o podatkach.

    > Hmn w deklaracji VAT-7 wpisuje to w pozycje "sprzedaz uslug poza granicami
    > kraju czy jakos tak", jest na to specjalne pole.

    > Ewidencje tej sprzedazy
    > oczywiscie prowadze (ale w postaci osobnego rejestru, nie ewidencji
    > sprzedazy VAT - w koncu jak NIE PODLEGA to NIEPODLEGA), tym bardziej, ze

    Rozumiem że utożsamiasz czyjś prywatny koncept na budowę ewidencji
    z drukiem urzędowym.

    > jeszcze do niedawna liczylo sie do potrzeb deklaracji VAT innym kursem niz
    > do potrzeb dochodowego. Jak zwal tak zwal, prowadzone ewidencje umozliwiaja
    > mi sporzadzenie prawidlowej deklaracji VAT-7 a to najwazniejsze.

    Przynajmiej tutaj jest OK :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek