    From: "W.R." <h...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT RUE a sprzedaz uslug
    Date: Wed, 7 Apr 2004 13:24:48 +0200

    Użytkownik "Pracownik" <2...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c50kcn$mig$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "W.R." <h...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Mnie interesuje, co ma robic firma, ktora wg Art. 28 ustawy swiadczy
    uslugi
    > opodatkowane w kraju nabywcy. Wg Twojego opisu, firma ta nie musi
    wystawiac
    > faktury VAT. Ale cos musi wystawic, zeby zarejestrowac sprzedaz, zaplacic
    > PIT lub CIT no i zainkasowac naleznosc :-) Pytanie tylko, co ma wystawic?

    Wiadomo, że trzeba cos wystawić :) Zresztą, sama ustawa o VAT w art. 106 ust
    2 mówi, że przepis
    nakładający obowiązek wystawiania faktur stosuje się odpowiednio do
    świadczenia usług opodatkowanych VAT poz krajem.

    Prawdopodobnie będa to tzw. "faktury handlowe". bo przecież nie mogą to być
    klasyczne faktury VAT, bo na tych trzeba określić stwke podatku
    a tu będą usługi nieopodatkowane. Taka faktura byłaby rzecz jasna poza
    rejestrem. A konieczna bedzie, chocby dlatego aby udokumentowac dokonanie
    takich czynności i móc odliczyć VAt naliczony w kraju przy zakupach
    związanych z tymi czynnościami.

    Pozostaje liczyć, że w rozporządzeniach wykonawczych znajdziemy
    dokładniejsze sprecyzowanie jaki to ma być dokument i jaki wymogi formalne
    musi spełniać.

    pozdrawiam (również borykający się z problemami roliczeń po 1 maja)
    Wojciech Rtymirski