    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT RUE a sprzedaz uslug
    Date: Sat, 10 Apr 2004 11:47:30 +0200

    On Wed, 7 Apr 2004, W.R. wrote:

> [...]
    >+ > PIT lub CIT no i zainkasowac naleznosc :-) Pytanie tylko, co ma wystawic?
    >+
    >+ Wiadomo, że trzeba cos wystawić :) Zresztą, sama ustawa o VAT w art. 106 ust
    >+ 2 mówi, że przepis
    >+ nakładający obowiązek wystawiania faktur stosuje się odpowiednio do
    >+ świadczenia usług opodatkowanych VAT poz krajem.
    >+
    >+ Prawdopodobnie będa to tzw. "faktury handlowe". bo przecież nie mogą to być
    >+ klasyczne faktury VAT, bo na tych trzeba określić stwke podatku

    Czekaj. Zaliczasz do "niepodlegających pod ustawę o VAT" czy (jednak :))
    do "zwolnionych od naliczenia VATu" ?
    Bo te drugie to jak na mój gust *jednak* są "zwyczajnymi" fakturami VAT !
    A sprzedaż jest sprzedażą zwolnioną.

    >+ Taka faktura byłaby rzecz jasna poza rejestrem.

    Akurat nie mam takige problemu, ale dlaczego miałaby być *poza*
    rejestrem jeśli *służy* do określenia VATu odliczalnego jak sam
    piszesz:

    >+ A konieczna bedzie, chocby dlatego aby udokumentowac dokonanie
    >+ takich czynności i móc odliczyć VAt naliczony w kraju przy zakupach
    >+ związanych z tymi czynnościami.

    No to masz w firmie:
    - sprzedaż oVATowaną w wysokości 30 000 zł
    - sprzedaż zwolnioną w wysokości 40 000 zł
    - dostawę zewnętrzną zwolnioną w wysokości 20 000 zł
    - zakupy oVATowane zaliczające się do kosztów ogólnych.

    Jaki procent VATu z kosztów ogólnych weźmiesz do odliczenia ?
    30/70 czy *jednak* 50/100 ?
    A jeśli przy liczeniu *ujmiesz* dostawę zewnętrzną w celu wyznaczenia
    proporcji, to skoro jedynym zastosowaniem rejestru ma być "prawidłowe
    wyliczenie VAT" - dlaczegóż niby chcesz coś odliczać *poza* rejestrem,
    skoro to *rejestr* ma być źródlem danych dla deklaracji ??

    Jak na mój gust - to trzeba sobie *rejestr* zmienić !
    Skoro nie ma "oficjalnego wzoru" a jedynie określenie co ma być
    w rejestrze ("to co służy do rozliczenia VATu") - jak dla mnie
    sprawa jest prosta :)

    Że co, że spora część programów ksęgowych nie nadąży za przepisami ?
    A to już nie mnie pytaj co z tym robić ;) !

    >+ Pozostaje liczyć, że w rozporządzeniach wykonawczych znajdziemy
    >+ dokładniejsze sprecyzowanie jaki to ma być dokument i jaki wymogi formalne
    >+ musi spełniać.

    A możesz określić dlaczego nie może to być "zwykła" faktura ?
    Znaczy: nie mogę wpaść na pomysł co ci stoi na przeszkodzie...

    Zaznaczam iż fakt że formularz VAT-7 cały czas jest niezgodny
    z ustawą "wyszedł" na grupie już dość dawno i ktoś nawet wydębił
    od USu informację iż powinien rozliczać się wg ustawy a nie wg
    formularza :)
    Chodzi o to iż w formularzu podany jest wzór na rozliczenie VATu
    od zakupów "proporcjonalnycyh" wg tylko JEDNEJ proporcji. A możliwość
    wystąpienia kilku *różnych* proporcji *naraz* jest oczywista !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)