eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT a art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - ratunku! › Re: VAT a art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - ratunku!
  • Data: 2004-11-21 16:50:46
    Temat: Re: VAT a art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - ratunku!
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    gosc napisał(a) w wiadomości: ...

    >mnie teraz powiedziano, ze jak nie mam 10 tys. euro to nie musze sie
    >rejestrowac, natomiast jak zaczalem przegladac ustawe o vat, to nie >bylbym
    do konca taki pewien

    Usłyszałem mniej-więcej to samo w zw. z art.13. Czyżby w przyszłości
    zapowiadała się akcja abolicji ze strony "wyrozumiałych" US?

    >natomiast gdybym przekraczal te 10 tys. euro, chyba byl placil dla >swietego
    spokoju (to jest takie na sile wciskanie ludziom prowadzenia
    >dzialalnosci gospodarczej)

    "Poszerzanie bazy podatkowej" nie wprost. Ktoś znajomy też się
    przymierza i woli "dla świętego spokoju", chociaż nie musiałby.
    Przed 1989r, zdarzało się memu ojcu wpisywać w ewidencję nieistniejące
    przychody dla świętego spokoju, bo US nie uwierzy, że w tym czasie nie
    miał i będzie męczył kontrolami do upadłego.

    >gdyby przy moich dochodach z tego tytulu, przyszlo mi placic vat i
    >bawic sie
    >w tony formularzy, to chyba bym zrezygnowal z pisania, a nie wchodzil w >ta
    zabawe z papierami

    O to chodzi niektórym politykom. To próba pośredniej realizacji
    postulatu "reglamentacji pracy". Nie ty, to może napisze ktoś inny?

    >dobrze, ale nawet jesli sie bardzo starasz i nic, a nic nie >kombinujesz, nie
    wiadomo jak to zrobic!!! (wezmy same ustawy
    >o vat 157 stron i o
    >dochodowym od osob fizycznych 149 stron - >czyli 300 stron podstawowej
    >lektury, bez zadnych rozporzadzen, formularzy itd. to nie jest dla
    >ludzi! czy w innych krajach tez maja takie prawo podatkowe?!)

    Chyba tak (UE). A tam gdzie prostsze to zwykle stawki wyższe albo
    poszerzona baza podatkowa. Zależnie od kraju: np. dochody kapitałowe
    wliczane do podstawy PIT, progresywna stawka dla przedsiębiorców.
    W Holandii była/jest ulga za przejazdy do pracy rowerem. Tylko, że
    w Holandii zarządzono, że ichnie US i ZUS urzędują w jednym budynku.
    I mają przepisy już zinterpretowane.

    Nie chcaiłabym plotek powtarzać, ale podobno we Włoszech bałagan
    niedużo mniejszy od naszego, zaś w Niemczech w lokalnych urzędach taka
    maniera: co dobre dla landu to... czasem przepisy federalne można
    "zinterpretować".
    Jest jeszcze Cypr, wyspa Jersey...
    --
    Arek