    From: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT a brum brum :)
    Date: Tue, 6 Aug 2002 21:18:32 +0200

    Użytkownik "AndY" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:aip3so$7mh$1@news.tpi.pl...

    > Hmmm. :) nie wiem czy nikt nie zwrocil uwagi na maila przez glupi temat,
    > przez to ze za malo czasu odczekalem czy przez to ze juz bylo nie raz o
    tym
    > na grupie :))

    Moze i bylo.
    Ale jak ktos nie siedzi na biezaco w temacie, to nie zawsze jest czas tego
    po przepiach.

    > Chodzi mi konkretnie o to czy moge odliczyc i kupic auto zaraz po
    > rozpoczeciu DG :( Nie musze np prowadzic przez rok firmy aby wystapic o
    > jednoraziowy zwrot VATu ? (gdzie takie cos widzialem ze trzeba przez caly
    > rok regularnie placic podatki to wtedy moge)

    Jak spelniasz warunki (homologacje itp.) to VAT mozesz wykazac do
    odliczenia.
    Natomiast zwrot na Twoj rachunek bankowy zalezy od paru innych warunkow.
    Jak nie masz sprzedazy to raczej nie mozesz zadac zwrotu "od reki".
    Sprobuj zajrzec do ustawy i rozp. o VAT. Jak nie poradzisz sobie z
    interpretracja jakiegos przepisu, to napisz. Moze ktos pomoze.

    Pozdrawiam,
    Karol