    Date: Thu, 08 Aug 2002 08:49:10 +0200
    From: Sławomir Firek <k...@p...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT a brum brum :)

    Użytkownik AndY napisał:
    > Mam pytanie odnosnie kupna samochodu ciezarowego z homologacja ... a
    > mianowicie czy można wystapic do US z prosba o zwrot vatu od kupna samochodu
    > zaraz po zalozeniu firmy (jeszcze przed wplywami)? I czy US odda mi caly vat
    > naraz czy sa jakies ograniczenia?
    >
    > --
    > AndY

    Polecam lekturę - "Rozporządzenie w sprawie wykonania niektórych
    przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym"
    ost. zmiany Dz. U. 27 poz. 268 z 2002.
    Szczególnie par. 27 do 33, przy czym warunki jakie należy spełnić,
    praktycznie eliminują małe firmy (wartość inwestycji przed powstaniem
    obowiązku podatkowego netto min. 600 tyś. zł.)
    Małym pozostaje rozpocząć działalność (stać się płtnikiem VAT) i w
    miesiącu zakupu dokonać sprzedaży, co pozwoli wystąpić o zwrot VAT z
    tytułu zakupu środków trwałych.
    Powodzenia.
    Sławomir Firek