  • Data: 2007-02-15 13:49:48
    Temat: Re: VAT a likwidacja firmy
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > +++
    > 4. W przypadku gdy w okresie korekty, o której mowa w ust. 2, nastšpi
    > sprzedaż towarów, o których mowa w ust. 2, uważa się, że towary te
    > sš nadal używane na potrzeby czynno?ci podlegajšcych opodatkowaniu
    > u tego podatnika, aż do końca okresu korekty.
    > 6. W przypadku gdy towary lub usługi, o których mowa w ust. 4, zostanš:
    > 1) opodatkowane - w celu dokonania korekty przyjmuje się, że dalsze
    > wykorzystanie tego towaru zwišzane jest z czynno?ciami opodatkowanymi;
    > 2) zwolnione lub nie podlegały opodatkowaniu - do obliczenia korekty
> [...]

    OK, byłam na etapie <zwykłych> korekt i zapomniałam, że jeszcze istnieje
    4 i 6. A przez ostatnie kilka dni główkuję, jaki to środek trwały, od
    którego przysługiwało odliczenie podatku, może być sprzedany w stawce
    zwolnionej bądź nie podlegającej opodatkowaniu.

    Samochody osobowe - i owszem, ale co jeszcze? Poza tym zwolnienei
    samochodów wynika z rozporządzenia, i uważam, że jeżeli przepis ten
    miałby dotyczyc owych samochodów, w rozporządzeniu powinno byc dopisane,
    że że jest zwolnienie tych samochodów przy zastosowaniu owej korekty z
    ustawy.

    Ale co jeszzce podpada pod owe zwolnienie ądź niepodleganie?