  • 1. Data: 2003-11-25 11:24:55
    Temat: VAT, a naprawa bezgotówkowa
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    Pytanie do expertów.

    Samochód ciezarowy wziety w leasing. Kolizja drogowa, likwidacja szkody
    z OC. Prosze leasingodawce o upowaznienie wybranego przeze mnie wartsztatu
    do odbioru odszkodowania (oni beda dokonywac naprawy). Warsztat wystawia
    fakture na mnie, a ubezpieczyciel placi tylko czesc netto. Ja wiec musze
    zaplacic VAT. I teraz pytanie: jak moge ten VAT odliczyc? Co, gdzie i na
    jakiej podstawie musze zaksiegowac aby bylo to zgodne z ustawa o VAT?

    I pytanie pomocnicze (jesli na pierwsze nie dostane odpowiedzi :) - sa
    gdzies w sieci wzory zapytan do US?

    pozdrowienia,
    MK.

  • 2. Data: 2003-11-27 10:17:54
    Temat: Re: VAT, a naprawa bezgotówkowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Nov 2003, MK wrote:
    [...]
> [...]
    >+ jakiej podstawie musze zaksiegowac aby bylo to zgodne z ustawa o VAT?

    Albo czegoś nie rozumiem... Masz fakturę zakupu i wykazany VAT ?
    Masz. Czego nie masz ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-27 10:21:30
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    Jeszcze dodam, żeby było ciekawiej, że faktura jest z października, a
    decyzji przyznającej odszkodowanie do dzisiaj nie ma - to w którym miesiącu
    mam to zaksięgować?

  • 4. Data: 2003-11-27 11:13:18
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    > Albo czegoś nie rozumiem... Masz fakturę zakupu i wykazany VAT ?
    > Masz. Czego nie masz ?

    Już tłumaczę.

    Naprawa bezgotówkowa, ale płacę VAT (netto płaci ubezpieczyciel).
    Dokładnie to jest tak: auto jest ciężarowe w leasingu. Faktura jest
    wystawiona na mnie (październik). Przy odbiorze samochodu musiałem zapłacić
    VAT (bo by go nie wydali, proste). Teraz mamy już koniec listopada, a
    decyzji o przyznaniu odszkodowania, jak i potwierdzenia wpłaty części netto
    przez ubezpieczyciela jeszcze nie ma.

    Jak to mam zaksięgować (na jakiej podstawie) i przede wszystkim kiedy?
    Czy wtedy kiedy został wpłacony VAT, czy wtedy kiedy została wpłacona część
    netto (przez ubezpieczyciela).

    pozdrawiam,
    MK.

  • 5. Data: 2003-11-28 00:53:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003, MK wrote:

> [...]
    >+ Czy wtedy kiedy został wpłacony VAT, czy wtedy kiedy została wpłacona część

    Może Maddy czy kto inny z "rozliczeniologii" lepszy
    da się uprosić i skomentuje: IMHO to jest tak, że
    faktura "za remont" jest twoim kosztem. Cała. I VAT takoż
    do odliczenia, z zastrzeżeniem "struktury".
    Natomiast odszkodowanie to jest twój przychód.
    Gdzie widzisz problem: masz fakturę za remont ? Masz.
    No to w koszty.
    Masz przychód w postaci odszkodowania ? Masz.
    No to w przychód.

    Kiedy ?
    No wtedy, kiedy "normalnie" księgujesz - ja tam nie wiem
    czy memoriałowo czy kasowo :), a przychód z odszkodowania
    chyba (*CHYBA*, zajrzyj do ustawy bo ja już idę spać :>)
    kasowo !

    Coś źle mi się wydaje ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-11-28 00:54:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003, MK wrote:

    >+ Jeszcze dodam, żeby było ciekawiej, że faktura jest z października, a
    >+ decyzji przyznającej odszkodowanie do dzisiaj nie ma - to w którym miesiącu
    >+ mam to zaksięgować?

    ...a po co ci ta "decyzja" do zaksięgowania kosztu ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-11-28 07:03:42
    Od: "PiracyOEM" <p...@w...pl>

    Użytkownik "MK" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakiej podstawie musze zaksiegowac aby bylo to zgodne z ustawa o VAT?
    >
    > I pytanie pomocnicze (jesli na pierwsze nie dostane odpowiedzi :) - sa

    Zwrot ubezpieczenia ksiegujesz w pozostałe przychody, naprawę (netto)
    wrzucasz w koszty, a vat, który zaplaciles od faktury odliczasz zgodnie z
    ustawa o vat.