  • 1. Data: 2003-11-25 10:15:21
    Temat: wykrzystanie prywatnych samochodów w firmie
    Od: "jacek" <J...@b...com.pl>

    witam
    czy jezeli pracownik korzysta z samochodu prywatnego w celu odbycia podrozy
    sluzbowej ( nie korzysta z ryczaltu na jazdy lokalne) powinna byc z nim
    podpisana umowa cywilnoprawna

    jacek

  • 2. Data: 2003-11-25 11:26:43
    Temat: Re: wykrzystanie prywatnych samochodów w firmie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Nov 2003, jacek wrote:

> [...]
    >+ sluzbowej ( nie korzysta z ryczaltu na jazdy lokalne) powinna byc z nim
    ^^^^^^^^^

    IMHO - nie.
    Popatrzmy tak: jakie mogłyby być powody aby zawierać umowę ?
    - cywilnoprawny; nie, bo kwota jest na tyle mała, że nigdy nie była
    objęta nakazem zawierania "na piśmie" (a teraz wymogi są złagodzone,
    od wejścia w życie nowelizacji KC)
    - księgowy; nie, bo skoro rozporządzenie ds. delegacji określa że
    w takim wypadku wystawia się delegację - a ona jest IMO DW, no
    to dokument księgowy mamy...

    Coś źle napisałem lub przeoczyłem ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)