    From: "elw" <e...@n...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT a reklama i reprezentacja
    Date: Mon, 5 Jul 2004 14:30:49 +0200

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0407051357140.-506707@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Mon, 5 Jul 2004, elw wrote:
    > [...]
    >
    > Na początek nie mogę zgodzić się z tym twierdzeniem: jak to
    > wywiedziono ?? Wartością nabycia na cele DG jest kwota BEZ
    > podatku VAT... IMHO.

    Ja się z tym też nie potrafię zgodzić, ale niestety definicja ceny nabycia
    została określona jedynie w ustawie o rachunkowości, w ustawie o podatku od
    towarów i usług brak definicji "ceny nabycia".
    Natomiast posłużenie się w nowej ustawie VAT pojęciem "ceny nabycia" ma
    miejsce w art. 29 ust. 10:
    "W przypadku dostawy towarów , o ktorej mowa w art. 7 ust. 2 podstawą
    opodatkowania jest cena nabycia towarów, a gdy cena nabycia nie istnieje,
    koszt wytworzenia określony w momencie dostawy tych towarów."

    Art. 7 ust.2 odnosi sie z kolei do art. 5 ust.1 pkt 1 z wyjaśnieniem, iż
    przez dostawę towarów rozumie się również przekazanie przez podatnika
    towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z
    prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem...

    Ale czy przekazanie kawy i ciastek zostaje dokonane na cele inne niż
    związane z prowadzonym przedsiębiorstwem?

    Justyna