  • 1. Data: 2004-08-11 18:14:03
    Temat: VAT a zaliczka
    Od: "CYTERES" <c...@i...pl>

    Witam. Mam "mały" problem Dostałam zaliczkę od odbiorcy "unijnego" w
    wysokości 30% transakcji. I nie wiem co mam zrobić. Czy wystawić fakturę na
    zaliczkę, jeśli tak to z jakim VAT? Co Wy na to? Dziękuję

  • 2. Data: 2004-08-12 10:30:56
    Temat: Re: VAT a zaliczka
    Od: "L." <h...@i...pl>

    Użytkownik "CYTERES" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > zaliczkę, jeśli tak to z jakim VAT? Co Wy na to? Dziękuję

    reguluje to dział IV (obowiazek podatkowy) rozdz. 1 art 19 ustawy o vat,
    punkt 11.

    "... w przypadku eksportu towarów, jeżeli otrzymano co najmniej 50% ceny..."

    ale pytanie zasadnicze - chodzi o dostawe towaru czy świadczysz usługe?

    L.

  • 3. Data: 2004-08-12 10:59:05
    Od: "/slawek:c.n." <w...@W...pl>

    Dnia 12-08-2004 12:30, Użytkownik L. napisał:

    > reguluje to dział IV (obowiazek podatkowy) rozdz. 1 art 19 ustawy o vat,
    > punkt 11.
    >
    > "... w przypadku eksportu towarów, jeżeli otrzymano co najmniej 50% ceny..."

    Przede wszystkim pytanie nie dotyczyło eksportu.
    Jeśli chodzi o WDT to ze 2 miesiące temu była dyskusja - do znalezienia
    na googlach.

  • 4. Data: 2004-08-12 11:04:54
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik L. napisał:
> [...]
    >
    > ale pytanie zasadnicze - chodzi o dostawe towaru czy świadczysz usługe?

    Export i odbiorca unijny to coś ze sobą nie współgra...

    pzdr

    Tomek

    Ateny 2004 w Internecie! >>> http://link.interia.pl/f182d

  • 5. Data: 2004-08-12 11:48:29
    Od: "L." <h...@i...pl>

    ceny..."

    > Export i odbiorca unijny to coś ze sobą nie współgra...
    >
    > pzdr
    >
    > Tomek

    przepraszam,ze nie zacytowalam całości. (upał daje sie we znaki)
    rozdz. 1 art 19 ustawy o vat, zasady ogólne
    ust. 11. Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano częśc
    należności w szczegolnosci przedpłate, zaliczkę, zadatek, ratę, obowiązek
    podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części.
    12. Przepis ust.11 stosuje sie odpowiednio w w przypadku eksportu towarów,
    jeżeli otrzymano co najmniej 50% ceny ...."

    czyli obowiazek podatkowy istnieje w chwila otzymania czesci zapłaty. nalezy
    wystawic fakture w przeciagu 7 dni.

    oraz rozdział 2 WNT, WDT
    art.20, ust3. " jezeli przed dokonaniem dostawy otrzymano czesc ceny,
    obowiazek podatkowy powstaje z chwila wystawienia faktury potwierdzajacej
    otrzymanie całósci lub czesci ceny.

  • 6. Data: 2004-08-12 19:00:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    L. wrote:
> [...]
    > 12. Przepis ust.11 stosuje sie odpowiednio w w przypadku eksportu
    > towarów, jeżeli otrzymano co najmniej 50% ceny ...."

    Akurat najciekawsze wyciąleś:
    " ... oraz gdy:
    1) wywóz towarów nastąpi w ciągu 6 miesięcy,
    licząc od dnia otrzymania tej części należności;
    2) eksporter przedstawił w urzędzie skarbowym
    zabezpieczenie majątkowe kwoty zwrotu różnicy
    podatku, o której mowa w art. 87 ust. 2."

    > czyli obowiazek podatkowy istnieje w chwila otzymania czesci zapłaty.
    > nalezy wystawic fakture w przeciagu 7 dni.

    Ja nie widzę tego tak wyraźnie.

    > oraz rozdział 2 WNT, WDT
    > art.20, ust3. " jezeli przed dokonaniem dostawy otrzymano czesc ceny,
    > obowiazek podatkowy powstaje z chwila wystawienia faktury
    > potwierdzajacej otrzymanie całósci lub czesci ceny.

    A to (na końcu artykułu):

    "Art. 19 ust. 12 pkt 2 stosuje się odpowiednio"

    jest bez znaczenia?
    Gdyby nie było tego zapisu,
    nikt by pewnie nie gdybał
    co z zaliczkami przy WDT.

  • 7. Data: 2004-08-12 19:51:38
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    cef <c...@i...pl> wrote:
    > "Art. 19 ust. 12 pkt 2 stosuje się odpowiednio"

    To jest właśnie to świetne pisanie ustaw.

    W art. 19, ust. 12 pkt. 2 mamy "blablabla, o której mowa w art. 87 ust. 2".

    W art. 87 ust. 2 mamy "Z zastrzeżeniem ust. 3 blablabla".

    W ust. 3 "blablabla określona w art. 41 ust. 1"

    W art. 41 ust. 1 mamy "blablabla z zastrzeżeniem ust. 2-12, art. 83, art.
    119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust.1"

    Ciekaw jestem, czy to się kiedyś zapętla.

    P.

  • 8. Data: 2004-08-13 08:27:42
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/12/2004 9:51 PM, Paszczak wrote:

> [...]
    > 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust.1"
    >
    > Ciekaw jestem, czy to się kiedyś zapętla.

    Tak, jeżeli wystapi dodatnie sprzężenie zwrotne, to cały przychód staje
    się podatkiem - na podobieństwo do układu elektronicznego - sygnał
    wyjściowy ograniczony jest jedynie wydolnością źródła zasilania.

    Ustawodawca uważa ten stan za optymalny, tzn. gdy przedsiębiorca jest
    fiskalnie idealnie przeźroczysty - wszystkie wpływy (nawet te jedynie
    "na fakturach") trafiają bezpośrednio do fiskusa bez "potrąceń" ze
    strony przedsiębiorcy.

    Pzdr: Catbert