    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT - deklaracja
    Date: Sat, 24 Nov 2007 12:03:20 +0000 (UTC)

    Dnia 24.11.2007 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:
    > Taki dziwny miesiac mi sie niestety zdarzył - wydałem troche kasy wiecej
    > niz zwykle i VAT wyszedł mi na minusie - nieduzo - kilkaset zlotych, ale
    > jednak, zwlaszcza ze niestety ostatnio mniej wiecej tyle place ile teraz
    > wyszedł minus (mniejsze przychody, a podobne koszty). Czy przenoszac tak
    > niewielka kwote na rozliczenie w nastepnym miesiacu mam sie spodziewsc
    > kontroli, czy tez kontrole sa tylko w przypadku gdybym chciał ta kase
    > dostac do reki? Bo jak mam latac na kontrole, to chyba wole wyzerowac ten
    > podatek, ale wsumie zal mi tych kilku zaplaconych przeze mnie zlotych.

    Nie obawiaj się kontroli. Fakt ujemnego VATu jest równie naturalny, jak
    dodatniego. No, może nieco mniej, bo na ogół działalność strat przynosić
    nie powinna, tym bardziej nie na gruncie podstawy VATu, ale nie martw się.
    Jakbyś chciał zwrot, to w moim US kontrola murowana (przynajmniej ze dwa
    lata temu tak było. Kontrolujący mi opowiadał, że takie mają uregulowania,
    że sprawdzają każdy zwrot). Przy przeniesieniu - nic się nie dzieje.

    Możesz też faktury kosztowe z października do VATu zaliczyć w listopadzie i
    w ten sposób przerzucić tę 'vatową stratę' na listopad, gdzie może wyjdzie
    in plus. Ale IMHO szkoda dłubania. US wie, że z tymi kilkaset zł vatu tak
    właśnie zrobić byś mógł w majestacie prawa i dlatego nie będzie wygłupiał
    się z kontrolą, jeśli tego nie zrobisz.
    --
    Samotnik