  • 1. Data: 2007-11-24 11:32:19
    Temat: VAT - deklaracja
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Hej
    Taki dziwny miesiac mi sie niestety zdarzył - wydałem troche kasy wiecej
    niz zwykle i VAT wyszedł mi na minusie - nieduzo - kilkaset zlotych, ale
    jednak, zwlaszcza ze niestety ostatnio mniej wiecej tyle place ile teraz
    wyszedł minus (mniejsze przychody, a podobne koszty). Czy przenoszac tak
    niewielka kwote na rozliczenie w nastepnym miesiacu mam sie spodziewsc
    kontroli, czy tez kontrole sa tylko w przypadku gdybym chciał ta kase
    dostac do reki? Bo jak mam latac na kontrole, to chyba wole wyzerowac ten
    podatek, ale wsumie zal mi tych kilku zaplaconych przeze mnie zlotych.

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 2. Data: 2007-11-24 11:41:02
    Temat: Re: VAT - deklaracja
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Budzik wrote:
> [...]
    > dostac do reki? Bo jak mam latac na kontrole, to chyba wole wyzerowac ten
    > podatek, ale wsumie zal mi tych kilku zaplaconych przeze mnie zlotych.

    Jeśli przeniesiesz ten VAT na następny miesiąc to "odbierzesz" go sobie
    po 30 dniach.

    Jeśli wysytąpisz o zwrot to na 99.9% będziesz miał kontrolę i oddadzą Ci
    go po 60 / 180 dniach.

    Czy zatem warto się dłużej zastanawiać :-)

    Piotrek

  • 3. Data: 2007-11-24 12:03:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 24.11.2007 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:
> [...]
    > dostac do reki? Bo jak mam latac na kontrole, to chyba wole wyzerowac ten
    > podatek, ale wsumie zal mi tych kilku zaplaconych przeze mnie zlotych.

    Nie obawiaj się kontroli. Fakt ujemnego VATu jest równie naturalny, jak
    dodatniego. No, może nieco mniej, bo na ogół działalność strat przynosić
    nie powinna, tym bardziej nie na gruncie podstawy VATu, ale nie martw się.
    Jakbyś chciał zwrot, to w moim US kontrola murowana (przynajmniej ze dwa
    lata temu tak było. Kontrolujący mi opowiadał, że takie mają uregulowania,
    że sprawdzają każdy zwrot). Przy przeniesieniu - nic się nie dzieje.

    Możesz też faktury kosztowe z października do VATu zaliczyć w listopadzie i
    w ten sposób przerzucić tę 'vatową stratę' na listopad, gdzie może wyjdzie
    in plus. Ale IMHO szkoda dłubania. US wie, że z tymi kilkaset zł vatu tak
    właśnie zrobić byś mógł w majestacie prawa i dlatego nie będzie wygłupiał
    się z kontrolą, jeśli tego nie zrobisz.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2007-11-24 13:16:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@p...na.berdyczow.info napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > go po 60 / 180 dniach.
    >
    > Czy zatem warto się dłużej zastanawiać :-)

    wiesz, ja sie nie zstanawiałem czy go przeniesz, czy zadac wyplaty, a
    raczej o to czy nie zmniejszyc kwoty podatku zaplaconego. Dzieki
    Samotnikowi wiem juz, ze raczej US nie przyspozy mi dodatkowego klopotu w
    postaci jezdzenia do nich na kontrole.

    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 4. Data: 2007-11-24 13:16:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@W...samotnik.art.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > tymi kilkaset zł vatu tak właśnie zrobić byś mógł w majestacie prawa i
    > dlatego nie będzie wygłupiał się z kontrolą, jeśli tego nie zrobisz.

    dzieki za wyjasnienie, mam nadzieje ze bedzie tak jak piszesz.

    Wątroba była cały dzień śledziona