  • Data: 2004-07-09 19:49:53
    Temat: Re: VAT i zasady ogólne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 Jul 2004, jas wrote:
    [...]
    >+ no wlasnie skad mam wiedziec czy dzialalnosc ktora prowadze jest zwolniona

    Stąd samąd skąd masz wiedzieć że jak na sygnalizatorze pali się
    czerwone to wara ci od przejeżdżania od tegoż sygnalizatora oraz
    jak leży na drodze rozdeptana zebra to nie wolno przechodzić
    obok :) - z Dziennika Ustaw :(

    >+ rozumiem ze kiedy jest zwolniona z tytulu *rodzaju* DG to nie interesuja mnie
    >+ zadne limity

    Zgoda. Pod warunkiem że nie dokonujesz żadnych transakcji pod VAT
    podlegających (nie liczy się "działalność ogólnie" a każda transakcja
    *z osobna*).

    >+ oraz vat ale co w takim razie z podatkiem - 19% 30% i 40% w
    >+ zaleznosci od uzyskanego dochodu - mam racje?

    Zaaplikowałeś pytanie ("co z podatkiem dochodowym") poparte pytaniem
    "mam rację" - ja nie rozumiem zależności między pytaniami :(

    >+ Wobec tego pytanie czy jest jakis przepis na ktory moznaby sie powolac jesli
    >+ chodzi o zwolnienie DG ( vat )z tytulu *rodzaju* i gdzie go szukac?

    W ustawie o VAT i rozporządzeniach wykonawczych do niej: jest mnóstwo
    wyjątków.
    Tak BTW: niezależnie jest obowiązek posiadania kasy fiskalnej, też
    objęty limitami - ale związany z innymi warunkami (podstawowym: czy
    prowadzi się sprzedaż "dla ludzi" plus wyjątki).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)