  • 1. Data: 2004-07-06 09:20:50
    Temat: VAT i zasady ogólne
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy dotyczy to również osób prowadzących działalność gospodarczą na zasadach
    ogólnych - KPiR a jeśli nie to kogo mam tu na myśli przekroczenie owej
    magicznej kwoty 10000 euro w ciągu roku podatkowego i druga sprawa czy chodzi
    tu o przychód tzn. te 10 tys. euro czy o dochód.
    dziekuje

  • 2. Data: 2004-07-07 07:57:09
    Temat: Re: VAT i zasady ogólne
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik jas napisał:

    > Witam
    > Czy dotyczy to również osób prowadzących działalność gospodarczą na zasadach
    > ogólnych - KPiR a jeśli nie to kogo mam tu na myśli przekroczenie owej

    Dotyczy wszystkich prowadzących działalność gospodarczą bez względu an
    sposób rozliczania i dodatkowo wszystkich wynajmujących swoją własność
    (poza wynajmem nieruchomości na cele mieszkalne).

    > magicznej kwoty 10000 euro w ciągu roku podatkowego i druga sprawa czy chodzi
    > tu o przychód tzn. te 10 tys. euro czy o dochód.

    Przychód a raczej wartośc sprzedaży (nie licza sie inne przychody, np.
    otrzymane odszkodowania, przychody finansowe itp).

    Po prostu jeżeli sprzedasz w danym roku więcej niż 10tys euro (obecnie
    to coś ok. 45tys zł) to od pierwszej złotówki (a nawet grosza) powyżej
    tej kwoty wchodzisz w VAT. Oczywiście o ile nie masz sprzedaży wyłącznie
    zwolnionej z VAT (przedmiotowo) bo wtedy żadne limity Cię nie obchodzą.

    Nie powiedziałes co konkretnie sprzedajesz więc trudno powiedziec czy
    Ciebie ten limit dotyczy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-07-07 10:42:46
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Nie powiedziałes co konkretnie sprzedajesz więc trudno powiedziec czy
    Ciebie ten limit dotyczy.

    Witam
    prowadze dzialalnosc uslugowa i nie sprzedaje nic - wystawiam na koniec
    miesiąca jeden rachunek uproszczony dla jednaj firmy - nie jaet to faktura vat.
    pzdr jas
    czy zatem nie musze sie o nic troszczyc w moim przypadku i nie pilnowac vat-u?
    prosze o odpowiedź Maddy.

  • 4. Data: 2004-07-07 19:43:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jul 2004, jas wrote:
    [...]
    >+ prowadze dzialalnosc uslugowa i nie sprzedaje nic

    tia... to ty jeszcze się ze słownictwem naszego ustawodacy nie
    zapoznałeś :) Usługi się SPRZEDAJE. To czy dana usługa jest
    obłożona VATem czy zwolniona to inna historia :)

    >+ - wystawiam na koniec
    >+ miesiąca jeden rachunek uproszczony

    ...ukhrmm...
    FYI - rachunki uproszczone znieśli tak w okolicy 2001 roku !

    >+ dla jednaj firmy - nie jaet to faktura vat.

    Prawdopodobnie jest to RACHUNEK :) (tak po prostu).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, ciekaw co wyniknie z pokazywania Maddy palcem ;))

  • 5. Data: 2004-07-08 20:34:41
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > zwolnionej z VAT (przedmiotowo) bo wtedy żadne limity Cię nie obchodzą.
    >
    > Nie powiedziałes co konkretnie sprzedajesz więc trudno powiedziec czy

    prowadze dzialalnosc uslugowa - uslugi transportowe nie mam nic wspolnego z
    podatkiem vat - tak mi sie wydaje co miesiac pit 5 i na koniec roku pit 36 i
    tyle. Mnie osobiscie wydaje sie ze po przekroczeniu pewnej kwoty wpadlbym w
    wyzszy prog podatkowy i zamiast obecnych 19% placilbym 30 i ewentualnie 40%
    podatku. Czy to co pisze ma jakikolwiek sens bo prawde mowiac pogubilem sie z
    tym vatem.
    pzdr jas

  • 6. Data: 2004-07-08 21:30:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "jas" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    40%
    > podatku. Czy to co pisze ma jakikolwiek sens bo prawde mowiac pogubilem

    Skoro wydaje Ci się, że wpadłbyś w próg 30 lub 40%,
    powiedz jak Ty to robisz, że osiągasz dochód powyżej
    37 tys (lub 74tys), a przychody utrzymujesz do 45 000zł.

    Mnie się wydaje, że przegapiłeś
    ten moment wejścia w VAT :-(

  • 7. Data: 2004-07-08 21:47:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jul 2004, jas wrote:
    [...]
    >+ prowadze dzialalnosc uslugowa - uslugi transportowe nie mam nic wspolnego z
    >+ podatkiem vat - tak mi sie wydaje

    ...źle ci się wydaje. Możesz być *zwolniony* - ale to nie znaczy że
    "nie masz nic wspólnego" ! Masz, podlegasz, co najwyżej nie musisz
    wypełniać co miesiąc "papierka". Ale ileś innych obowiązków na
    tobie ciąży - na przykład sprawdzanie czy "nie wypadłeś ze zwolnienia"...
    I już ci pisali: jeśli twoja działalność jest opodatkowana (i nie
    podlega zwolnieniu z tytułu *rodzaju* DG) to możesz korzystać tylko ze
    zwolnień "do limitu" - przekraczasz limit i MUSISZ rozliczać VAT.
    To samo dotyczy zresztą ryczałtu i KPiR - tyle że limity są
    rzekłbym "nieco" :> wyższe :_, ale po przekroczeniu pewnego progu
    wypada się z ryczałtu a jeszcze wyżej - trzeba przejść na PK.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-07-09 06:07:30
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > powiedz jak Ty to robisz, że osiągasz dochód powyżej
    > 37 tys (lub 74tys), a przychody utrzymujesz do 45 000zł.

    to mam płacic vat i jeszcze do tego 30% podatku a pozniej 40%?? czegos tu nie
    rozumie.

  • 9. Data: 2004-07-09 06:16:06
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > podlega zwolnieniu z tytułu *rodzaju* DG) to możesz korzystać tylko ze
    > zwolnień "do limitu" - przekraczasz limit i MUSISZ rozliczać VAT.

    no wlasnie skad mam wiedziec czy dzialalnosc ktora prowadze jest zwolniona
    rozumiem ze kiedy jest zwolniona z tytulu *rodzaju* DG to nie interesuja mnie
    zadne limity oraz vat ale co w takim razie z podatkiem - 19% 30% i 40% w
    zaleznosci od uzyskanego dochodu - mam racje?
    Wobec tego pytanie czy jest jakis przepis na ktory moznaby sie powolac jesli
    chodzi o zwolnienie DG ( vat )z tytulu *rodzaju* i gdzie go szukac?

  • 10. Data: 2004-07-09 06:34:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik jas napisał:

    > to mam płacic vat i jeszcze do tego 30% podatku a pozniej 40%?? czegos tu nie
    > rozumie.

    Kolego, prowadzisz działalność a nie wiesz nic o obowiązkach jakie na
    Tobie ciążą.
    Żeby zrozumiec powinienes przeczytać paręset postów z tej grupy (na
    poczatek). Ale sadząc po Twoich wypowiedziach to w trybie pilnym
    potrzebujesz ksiegowej na stałe lub co najmniej interwencyjnej wizyty u
    doradcy podatkowego i rewizji dokumentów i ksiąg.

    Dziwne że nikt nie neguje potrzeby znajomości kodeksu drogowego u
    kierowców ale wiele osób uważa że mozna prowadzic przedsiębiorstwo nie
    znając podatkowego "kodeksu ruchu".
    A ty jeździsz po ulicach wiedząc tylko że masz sie trzymac prawej, a co
    to są te dziwne tabliczki na słupkach co kawałek to Cię jak dotąd nie
    zainteresowało. Że sie jeszcze nie rozbiłes to tylko kwestia szczęścia.

    I proszę, nie pisz "niech mi to ktos wyjasni" bo wszyskie podstawowe
    odowiedzi wielokrotnie na grupie były - trzeba tylko ruszyć googlem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl