  • 11. Data: 2006-12-01 16:39:57
    Temat: Re: VAT kwartalny ale nie kasowy
    Od: t <r...@o...pl>

    http://pit.pl/pages/i/2539.php

  • 12. Data: 2006-12-01 21:04:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Dec 2006, Jacek Osiecki wrote:

    > Można bliżej? W jaki sposób metoda kasowa wpływa w ogóle na klientów?

    1. Inaczej się księguje. Zmusza więc księgowego do pilnowania żeby
    nie wrzucać wszystkiego do wspólnego worka. Ma taki 318 faktur
    księgowanych jednolicie i dwie inaczej - od "kasowców" i.... :)
    2. W ramach 1. nie wystarczy pilnować faktur i dat z nich wynikających,
    ale terminów przelewów. Prawdę mówiąc przy zapłacie przelewem w zasadzie
    termin przysługiwania odliczenia to data kiedy pieniądze wpłynęły
    na rachunek docelowy, a nie z którą wypłynęły od płacącego, prawda? :]
    3. uniemożliwia kredytowanie się VATem kosztem podwykonawcy

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2006-12-05 09:14:48
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 1 Dec 2006 22:04:53 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > 1. Inaczej się księguje. Zmusza więc księgowego do pilnowania żeby
    > nie wrzucać wszystkiego do wspólnego worka. Ma taki 318 faktur
    > księgowanych jednolicie i dwie inaczej - od "kasowców" i.... :)

    Zaraz, czyli jeśli kupuję coś od firmy rozliczającej się kasowo to muszą
    mnie o tym poinformować i taką fakturę mam inaczej rozliczać?

    > 3. uniemożliwia kredytowanie się VATem kosztem podwykonawcy

    Chyba tępy jestem, nic nie rozumiem :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 14. Data: 2006-12-05 09:48:40
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 05-12-2006 o 10:14:48 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

    > Zaraz, czyli jeśli kupuję coś od firmy rozliczającej się kasowo to muszą
    > mnie o tym poinformować i taką fakturę mam inaczej rozliczać?

    Dostaniesz fakturę VAT-MP i to będzie ta inforamcja

    > Chyba tępy jestem, nic nie rozumiem :)

    Zdaje się że żeby odliczyć VAT z takije faktury muszą ją najpier zapłacić
    czy jakoś tak

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2006-12-05 11:07:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Dec 2006, Jacek Osiecki wrote:

    > Zaraz, czyli jeśli kupuję coś od firmy rozliczającej się kasowo to muszą
    > mnie o tym poinformować

    To już wiesz :)

    > i taką fakturę mam inaczej rozliczać?

    Przyznaję że na szybko mam kłopot ze wskazaniem przepisu.
    Albo zmienili, albo niedowidzę. Moze ktoś pomóc - z czego wynika lub
    uprzednio wynikało ograniczenie prawa do odliczenia od zapłaty
    f-ry "MP"?

    > Chyba tępy jestem, nic nie rozumiem :)

    Normalnie zamawiający bierze fakturę i VAT odlicza "już" a płaci "kiedyś" :)

    pzdr, Gotfryd