  • Data: 2004-05-18 23:38:55
    Temat: Re: VAT na internet - jaka stawka
    Od: c...@g...pl (A.S.) szukaj wiadomości tego autora

    Marek Michalkiewicz napisał(a):

    > Bo w czerwcu mam wystawić pierwsze faktury, a dla uproszczenia
    > księgowości (oczywiście jeśli nie byłoby to jakimś przestępstwem)
    > wolałbym nie stosować tych zwolnień i wystawiać wszystkie faktury
    > z 22% VAT. Jak rozumiem, nie powinno być problemu jeśli klient ma
    > działalność gospodarczą - ale mało który ma.

    Zalacznik nr 4 do nowej Ustawy o VAT (pkt 14.) stanowi wyraznie:

    "Usługi na dostęp wdzwaniany i szerokopasmowy do internetu dla
    użytkowni-
    ków indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczej na dostęp
    szerokopasmowy".

    A zatem - jedynie osoba fizyczna (uzytkownik indywidualny), ktory
    prowadzi dzialalnosc na szerokopasmowy dostep do internetu - musi placic
    22% VAT. Pozostale firmy (czyli rozwniez osoby fizyczne prowadzace
    jakakalwiek inna dzialalnosc gospodarcza) sa zwolnione z VAT.

    Tak wiec - uzytkownik indywidualny (w potocznym rozumieniu) jak i firma
    (dzialalnosc gospodarcza osoby fizycznej) sa zwolnione z VAT.
    Nie ma wiec mozliwosci wystawiania faktur z 22% VAT.

    pzdr
    A.