    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT na towar z UK (nie do sprzedaży)
    Date: Sun, 20 Apr 2008 12:48:52 +0200

    Allegrowicz wrote:

    > Prowadzę działalność KPiR i VAT.
    > W najbliższym czasie mam zamiart kupić towar w UK, który będzie moim
    > kosztem (wyposażenie) - nie do odsprzedaży.
    > Mam NIP EU więc mogę tam kupić towar bez VATu. Oto pytania:
    >
    > 1. Czy kupując taki towar "dla siebie" muszę w Polsce odprowadzić VAT?

    Odprowadzić przy zakupie?
    Przecież VAT przy zakupie wewnątrzwspólnotowym
    rozliczasz Ty samodzielnie. Naliczasz i odliczasz.

    > 2. Czy jeżeli muszę jednak ten VAT zapłacić, to czy mogę wybrać w
    > którym kraju? W UK VAT wynosi 17,5 %, czyli mniej niż u nas.

    Rozliczasz VAT w Polsce. Nie masz wyboru.
    (pomijam kwestie rejestracji w kraju zakupu,
    bo nie o to Ci chyba chodzi)

    Z informacji o okresie prowadzenia działalności
    wnioskuję, że jesteś jednym z tych, którzy ulegli urokowi,
    zakupów bez VAT na działalność a nawet zwrotów z US :-).

    Zakup tego wyposażenia będzie tak samo w sensie VAT
    rozliczony jak zakup w kraju. Tyle tylko, że dostawcy
    z UE zapłacisz netto i rozliczysz VAT samodzielnie.
    (w kosztach masz netto i tyle płacisz)
    a przy zakupie w kraju musisz dostawcy fizycznie zapłacić
    VAT i też masz prawo do odliczenia - wynik finasowy ten sam, tyle, że
    trzeba te środki uruchomić.
    Dalszy efekt taki sam jak przy sprzedaży wyposażenia
    czy likwidacji działalności.