  • 1. Data: 2008-04-19 11:12:56
    Temat: VAT na towar z UK (nie do sprzedaży)
    Od: "Allegrowicz" <a...@w...pl>

    Witam.

    Mam taki dylemat... jedni twierdzą tak, drudzy inaczej.

    Prowadzę działalność KPiR i VAT.
    W najbliższym czasie mam zamiart kupić towar w UK, który będzie moim kosztem
    (wyposażenie) - nie do odsprzedaży.
    Mam NIP EU więc mogę tam kupić towar bez VATu. Oto pytania:

    1. Czy kupując taki towar "dla siebie" muszę w Polsce odprowadzić VAT?

    2. Czy jeżeli muszę jednak ten VAT zapłacić, to czy mogę wybrać w którym
    kraju? W UK VAT wynosi 17,5 %, czyli mniej niż u nas.

  • 2. Data: 2008-04-19 11:30:55
    Temat: Re: VAT na towar z UK (nie do sprzedaży)
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Allegrowicz pisze:
> [...]
    > Mam NIP EU więc mogę tam kupić towar bez VATu. Oto pytania:
    >
    > 1. Czy kupując taki towar "dla siebie" muszę w Polsce odprowadzić VAT?

    To "dla siebie" czy do wykorzystania w działalności gospodarczej?

    Zdecyduj się.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-04-19 14:37:48
    Od: "Allegrowicz" <a...@w...pl>

    > To "dla siebie" czy do wykorzystania w działalności gospodarczej?
    >
    > Zdecyduj się.

    A potrafisz czytać i rozumieć?
    Czy po prostu sprawia ci przyjemność jak cokolwiek napiszesz na grupie?
    Nieważne co, byle dużo?

  • 4. Data: 2008-04-19 19:01:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Apr 2008, Allegrowicz wrote:

> [...]
    > Mam NIP EU więc mogę tam kupić towar bez VATu. Oto pytania:
    >
    > 1. Czy kupując taki towar "dla siebie" muszę w Polsce odprowadzić VAT?

    A masz pomysł, jak na to wpadłeś? Znaczy żeby *takie* pytanie postawić?
    Kryterium prawa do odliczenia VAT jest "wykorzystywanie w celu
    opodatkowanym". Weź i sprawdź:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    ...art.86

    Jak rozumiem, *nie* dziwi Cię postępowanie jakie opisujesz dla przypadku
    towaru handlowego. Co miałoby powodować, że wyposażenie mialoby być
    opodatkowane INACZEJ?
    Oczywiście zakładam że wyposażenie służy "celom w 100% opodatkowanym"!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-04-20 01:13:51
    Od: aw <w...@w...pl>

    Allegrowicz pisze:

    > A potrafisz czytać i rozumieć?
    > Czy po prostu sprawia ci przyjemność jak cokolwiek napiszesz na grupie?
    > Nieważne co, byle dużo?

    A ty potrafisz czytać i rozumieć ?
    Jeśli tak, to przepisy do ręki i nie zawracaj ludziom d... .

  • 6. Data: 2008-04-20 08:18:55
    Od: "Allegrowicz" <a...@w...pl>

> [...]
    > opodatkowane INACZEJ?
    > Oczywiście zakładam że wyposażenie służy "celom w 100% opodatkowanym"!

    Dzięki Gotfryd.

    Po raz kolejny widzę, że jesteś jedną z niewielu osób, które udzialają
    konkretnej odpowiedzi.
    Przyznam się, że działalność prowadzę dopiero od 3 miesięcy i większość
    "terminów" z tym związanych jest dla mnie obca, a gdy widzę właśnie takie
    ustawy i prawnicze pisma to ciarki przechodzą mi po plecach. Non stop jakies
    odwołania do innych punktów, wykluczenia, wyjątki itp.

    Jeżeli mógłbym Cię prosić wytłumacz to na chłopski rozum.

    Dzięki.

  • 7. Data: 2008-04-20 10:48:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Allegrowicz wrote:

> [...]
    > Mam NIP EU więc mogę tam kupić towar bez VATu. Oto pytania:
    >
    > 1. Czy kupując taki towar "dla siebie" muszę w Polsce odprowadzić VAT?

    Odprowadzić przy zakupie?
    Przecież VAT przy zakupie wewnątrzwspólnotowym
    rozliczasz Ty samodzielnie. Naliczasz i odliczasz.

    > 2. Czy jeżeli muszę jednak ten VAT zapłacić, to czy mogę wybrać w
    > którym kraju? W UK VAT wynosi 17,5 %, czyli mniej niż u nas.

    Rozliczasz VAT w Polsce. Nie masz wyboru.
    (pomijam kwestie rejestracji w kraju zakupu,
    bo nie o to Ci chyba chodzi)

    Z informacji o okresie prowadzenia działalności
    wnioskuję, że jesteś jednym z tych, którzy ulegli urokowi,
    zakupów bez VAT na działalność a nawet zwrotów z US :-).

    Zakup tego wyposażenia będzie tak samo w sensie VAT
    rozliczony jak zakup w kraju. Tyle tylko, że dostawcy
    z UE zapłacisz netto i rozliczysz VAT samodzielnie.
    (w kosztach masz netto i tyle płacisz)
    a przy zakupie w kraju musisz dostawcy fizycznie zapłacić
    VAT i też masz prawo do odliczenia - wynik finasowy ten sam, tyle, że
    trzeba te środki uruchomić.
    Dalszy efekt taki sam jak przy sprzedaży wyposażenia
    czy likwidacji działalności.

  • 8. Data: 2008-04-21 03:06:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Apr 2008, Allegrowicz wrote:

    > Dzięki Gotfryd.
    >
    > Po raz kolejny widzę, że jesteś jedną z niewielu osób, które udzialają
    > konkretnej odpowiedzi.
    > Przyznam się, że działalność prowadzę dopiero od 3 miesięcy

    Dobra, z tego tytułu użalasz się nad sobą, "bo nie wiesz a oberwałeś od
    Maddy" ;)

    > i większość
    > "terminów" z tym związanych jest dla mnie obca, a gdy widzę właśnie takie
    > ustawy i prawnicze pisma to ciarki przechodzą mi po plecach.

    Dobra, ale na to drugie nic nie poradzimy.
    A na pierwsze.... zastosowałeś się do mojej standardowej *rady*
    (wyjątkowo :)) aby przeczytać tych 3000 czy 4000 postów celem
    zorientowania się "co i jak"?
    Oczywiście czytania w miedzyczasie stron www nie liczę ;)

    > Non stop jakies
    > odwołania do innych punktów, wykluczenia, wyjątki itp.

    :(

    > Jeżeli mógłbym Cię prosić wytłumacz to na chłopski rozum.

    Kiedy problem w tym, że tu NIE MA CZEGO tłumaczyć!
    Z punktu widzenia VAT oczywiście.
    Jest "nabycie na cele opodatkowane" i "nabycie na cele nieopodatkowane".
    A wszelkie *rzeczy*, niezależnie czym są dla podatku dochodowego, są
    "towarem". Tyle.
    Namieszałeś pisząc że kupujesz "dla siebie" - w tym kontekście mogło
    to tylko tyle sugerować, że "nie na DG". No to się dowiedziałeś, co
    grupowicze o tym sądzą i tyle ;)

    pzdr, Gotfryd