  • 1. Data: 2002-04-18 12:28:38
    Temat: VAT od niezapłaconych faktur.
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    Witam,

    prosze mnie oswiecic: czy zmienilo sie cos w przepisach VAT w sprawie terminow i
    sposobu odprowadzania do US podatku VAT w przypadku kiedy odbiorca zwleka z
    zaplata za towar/usluge ?

    Dziekuje i pozdrawiam

    Roman Rumian

  • 2. Data: 2002-04-18 12:35:04
    Temat: Re: VAT od niezapłaconych faktur.
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    Zapomnialem jeszcze zapytac, czy wzmocnione zostaly mozliwosci egzekwowania
    zaleglych faktur ?

    Roman Rumian

  • 3. Data: 2002-04-19 17:27:19
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Roman Rumian" <r...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Zapomnialem jeszcze zapytac, czy wzmocnione zostaly mozliwosci
    egzekwowania
    > zaleglych faktur ?
    >
    > Roman Rumian
    --------------------------------------
    Do tej pory nic się nie zmieniło w płaceniu Vat od nie zapłaconych faktur
    jak również egzekwowaniu ich płacenia .Coś tam na ten temat dyskutuje rząd.
    Jolka

  • 4. Data: 2002-04-21 15:33:42
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Do tej pory nic się nie zmieniło w płaceniu Vat od nie zapłaconych faktur
    > jak również egzekwowaniu ich płacenia .Coś tam na ten temat dyskutuje

    A np jeśli wysłałem towar za zaliczeniem pocztowym razem z oryginałem i
    kopią faktur w środku i po dwóch tygodniach dostałem zwrot paczki z powodu
    nie odebrania przez odiorcę i nie otrzymałem zapłaty na konto to też muszę
    płacić VAT od takich faktur???
    W biurze rachunkowym i gdzieś na grupie powiedzieli, że wystarczy że taką
    fakturę się anuluje...?

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 5. Data: 2002-04-22 21:32:54
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Apr 2002, Arkadiusz Piotrowski wrote:
    [...]
> [...]
    >+ płacić VAT od takich faktur???
    >+ W biurze rachunkowym i gdzieś na grupie powiedzieli, że wystarczy że taką

    Faktura anulowana (lub *przyjęta* korekta faktury) - to jest inna sprawa.
    Faktura wystawiona, a której nie możesz anulować (bo NIE MASZ
    oryginału - poszedł do klienta i leży) - to niestety... :( najprościej
    (podobnoż) wyrok sądowy :( ("wiarygodne...")

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-04-23 16:49:33
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

> [...]
    > oryginału - poszedł do klienta i leży) - to niestety... :( najprościej
    > (podobnoż) wyrok sądowy :( ("wiarygodne...")

    Tak przypadkiem przyszlo mi do głowy, co robią te firmy, ktore wysyłają
    niezmawiany towar razem z fakturą do klienta. Klient nie ma obowiązku na
    własny koszt odsyłać przesyłki i faktury, a poza ty może np. podrzec
    fakturę czy zobić z niej samolocik, itp.
    Prosty przykład - znane prawie wszystkim księgowym w Polsce wydawnictwo A.D.
    Drągowski rozsyła na wszystki strony swoje ksiązki, miesieczniki,
    kwartalniki.Swoją drogą mają fajną baze danych, np. dostajemy wszystkiego
    po dwa egzemplarze, jedno na "PHU Kowalski" a drugie na "Kowalski PHU"
    (nazwy zmieniono na wniosek zainteresowanych , wszelka zbieżność jest
    przypadkowa;-)))
    W kopercie zawsze jest kompletna faktura VAT, żadna tam pro forma czy inny
    "zastępnik".
    Co oni robia, jak odeslę książke, ale nie odeślę faktury, albo w ogóle
    wrzuce przesyłke do kosza? Jest wysyłana zwykłą pocztą, nawet nie
    poleconym.
    Może warto sie Drągowskiego zapytać? Oni musza mieć na to jakis patent.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-04-24 10:21:55
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >Prosty przykład - znane prawie wszystkim księgowym w Polsce wydawnictwo A.D.
    >Drągowski rozsyła na wszystki strony swoje ksiązki, miesieczniki,
    (..)
> [...]
    >poleconym.
    >Może warto sie Drągowskiego zapytać? Oni musza mieć na to jakis patent.

    Rozumiem, że nie wysyłają tych swoich rzeczy po prostu za pobraniem ?

    A jak załatwiają sprawę podpisu na FV ? - zakładając oczywiście,
    że nie mają jakiegoś oświadczenia z dawnych czasów ?

    pozdr. PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2002-04-24 19:41:39
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    ppinq wrote:

    > Rozumiem, że nie wysyłają tych swoich rzeczy po prostu za pobraniem ?
    >
    > A jak załatwiają sprawę podpisu na FV ? - zakładając oczywiście,
    > że nie mają jakiegoś oświadczenia z dawnych czasów ?

    Czyżbyś należał do tych szczęściarz, których nie dopadł pan Drągowski ze
    swoimi wydawnictwami?
    A więc, przychodzi zwykła pocztą duuuuuuża koperta, w środku jakies
    wydawnictwo - np. zestaw przepisów prawa pracy i ubezpieczen, budowlanego,
    podatkowego itp, do tego faktura kopia + oryginał i dołaczony przelew na
    kwote z faktury. Jeżeli ktos chce to kupic to podpisuje i odsyła kopię
    faktury.
    U nas w firmie tradycyjnie nie zagląda sie do środka, tylko pisze na
    kopercie "nie zamawiano- zwrot do adresata" i oddaje na poczcie.
    Ale czasem się zdarza że kopera przychodzi podarta i wtedy poczta nie chce
    jej przyjąc z powrotem. Szef z uporem maniaka każe przepakowywać i odsyłać,
    ale tak naprawde nie mamy takiego obowiązku.
    Dam głowę że nie każdy odsyła. I co oni wtedy robią?
    To mnie właśnie nurtuje.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-04-24 20:59:05
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Apr 2002, Magdalena Woloszyk wrote:
    [...]
    >+ podatkowego itp, do tego faktura kopia + oryginał i dołaczony przelew na
    [...]
    >+ Dam głowę że nie każdy odsyła.

    No... Przy drugim podejściu bym sprawdził czy się nie mylę
    i zgodnie z prawem posłał info że przesyłka jest do odbioru
    pod adresem na który wysłali :>

    >+ I co oni wtedy robią?
    >+ To mnie właśnie nurtuje.

    Stoję w kolejce (bo objasnienie).
    Bo jak ktoś sobie odliczył VAT (i nie odesłał kopii) to
    z podatkowego punktu widzenia problem maja *oni*; nie
    zmienia to postaci rzeczy że cywilnie mogą później się
    odgryźć :>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-04-24 21:19:59
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Czyżbyś należał do tych szczęściarz, których nie dopadł pan Drągowski ze
    >swoimi wydawnictwami?

    Na to by wyglądało :-))

> [...]
    >podatkowego itp, do tego faktura kopia + oryginał i dołaczony przelew na
    >kwote z faktury. Jeżeli ktos chce to kupic to podpisuje i odsyła kopię
    (..)
    >Dam głowę że nie każdy odsyła. I co oni wtedy robią?
    >To mnie właśnie nurtuje.

    Mnie w tej sytuacji też.
    Wyrażę dosyć śmiałe przypuszczenia:
    1. Kombinują coś z numeracją faktur (wątpliwe)
    2. Mają dodatkowy zestawik do anulowania (?)
    3. Innych pomysłów na razie nie mam.