    From: bo <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od sam.os.
    Date: Thu, 30 Dec 2004 13:35:58 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Thu, 30 Dec 2004, bo wrote:
    > [...]
    >
    > VAT.
    > Nie VAT *od sprzedaży*.
    > VAT *od zakupu* !
    > Od 1.V.2004 pojawił się nowy "wynalazek" - roczne rozliczenie "proporcji
    > sprzedaży", prawda ?
    > I drugi "wynalazek" - korygowanie VATu odliczonego od ST, prawda ?
    > :)

    Niem am dzis czasu dokladnie sprawdzac, ale bardzo mi sie to nie pddoba
    (choc mnie nie dotyczy).

> [...]
    > Dla uproszczenia przyjmujemy ze ma 100% sprzedaży opodatkowanej - dla
    > sprzedaży "mieszanej" dośpiewasz sobie sam, dla zwolnionej nie ma
    > żadnych komplikacji :)
    > No i "rozliczając" 1. rok amortyzacji podatnik nie koryguje NIC.
    > W drugim roku podatnik sprzedaje samochód, "bo tak go naszło".
    > No i jak mu się 3. rok zacznie to łapie ołówek i jedzie z koksem:
    > - samochód kosztował X
    > - za 1. rok "sprzedaży opodatkowanej" samochód został "zaliczony
    > w rozliczenie VAT" w 20% (1/5 lat :)).
    > - w 2. roku samochód został użyty do.... do czego ? :)

    Najbardziej ne podoba mi sie TU.

    Samochod zostal zakupiony "W CELU" sluzacym sprzedazy opodatkowanej
    z tego co pamietam to CEL sie liczy..
    zwolnienie sprzedazy czegos, co zostalo zakupione by sluzylo celom sprzedazy
    opodatkowanej to
    chyba co innego.

    > Więc należy skorygować VAT *odliczony* :)

    Sprawdze posiwetach dzis juz niemam czasu

    Pozdrowe\ienia

    boguslaw