    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od sprzedanej licencji na software
    Date: Thu, 22 Jul 2004 21:06:59 +0200

    On Thu, 22 Jul 2004, jp wrote:
    [...komuś...]
    >+ > art.111 łącznie z rozp. wyłączającym płatności
    >+ > karciane z wyłączenia od obowiązku stosowania kas.
    >+
    >+ Moglbym prosic o jakies dokladniejsze odniesienie do tej ustawy(?).

    Miemam iż chodzi o rozp. ds. kas fiskalnych...

    >+ Dokument bankowy moze byc faktura, wiec byloby to troche bez sensu.

    A to ja cię przepraszam, myślałem że w myśl rozp. MF z 27.IV.04
    fakturą może być WYŁĄCZNIE dowód bankowy:
    - dotyczący zapłaty za *usługę bankową lub ubezpieczeniową*
    - do tego *zwolnioną od podatku* (no, to tak "na wszelki
    wypadek" bo ww. są :))

    Pomijając fakt iż sprawa ta nie ma związku z kasą fiskalną (do
    "załapania się" na KF nie trzeba nawet być VATowcem - tak
    na początek :)) to nijak nie dotyczy ona uznania za dokument
    "w rozumieniu VAT" opłaty za czynność "obcą" (czyli po
    prostu: zapłatę innej firmie).

    Ad rem:

    >+ Nic o
    >+ tym nie slyszalem, ale mam nadzieje, ze to dotyczy terminali, a nie
    >+ rozliczen internetowych.

    O ile wiem jak najbardziej dotyczy "rozliczeń".
    Zwolnione z "wchodzenia w kasę" były cały czas (i po 1.V chyba
    nadal są) jedynie *przelewy*...
    Cytuję:
    "czynnoœci zapłata w całoœci następuje za poœrednictwem poczty lub banku
    na rachunek bankowy podatnika, z wyłšczeniem płatnoœci dokonywanych
    czekiem, bankowš kartš płatniczš lub kredytowš, przy czym z dowodów tych
    jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła"

    Rozporządzenie leży tu:
    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=135&id=18849

    ...załącznik tu:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/
    zalacznik_kasy.pdf

    ...a na samym spodzie jest komentarz
    "W zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze
    zwolnienia możliwe jest tylko przez podatników, którzy niezależnie
    od innych wymogów dotyczšcych zwolnienia z ewidencjonowania, prowadzš
    szczegółowš ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której
    można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej
    nieprowadzšcej działalnoœci gospodarczej lub osoby fizycznej
    prowadzšcej działalnoœć gospodarczš w formie
    indywidualnego gospodarstwa rolnego, na rzecz której
    dokonano wysyłki towarów."

    >+ Ciekawe jak rozwiazalyby to duze koncerny przy sprzedazy przez cala dobe
    >+ (via download) muzyki/ksiazek/filmow. "Wstukiwanie" nocami tysiecy
    >+ transakcji moze nie byc latwe.

    Primo: widzisz przeszkodę techniczną w posiadaniu kasy fiskalnej
    która dane "wciąga" wprost z komputera ?
    Secundo: a czy na całym świecie są takie same przepisy jak w Polsce ??
    Przecież w USA to na początek nie znają w ogóle pojęcia "VAT" !!
    Trzeba filię otworzyć za granicą :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)