    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od sprzedanej licencji na software
    Date: Fri, 23 Jul 2004 14:24:50 +0200

    > No to tak samo - zamiast mieć kasę z "chronioną pamięcią" łykającą
    > dane z komputera systemu magazynowego (w sklepie) ładujesz ją danymi
    > z systemu pilnujacego stanu twojego konta... :) Aczkolwiek nie widziałem
    > na oczy takiej kasy :) nie widzę technicznych przeszkód jej działania...

    Formalnych przeszkód chyba też nie ma bo jest na to nawet
    jakby furtka w warunkach technicznych (4.6):
    "W przypadku gdy ze szczególnymi formami obrotu, sprzedaży
    określonych towarów, świadczeniem określonych usług lub
    potrzebą współpracy kasy z innymi urządzeniami niezbędnymi
    do stosowania w danej dziedzinie obrotu jest związana konieczność
    wprowadzenia szczególnych dostosowań o charakterze konstrukcyjnym,
    funkcjonalnym lub programowym, kasa o zastosowaniu specjalnym
    powinna spełniać kryteria, warunki techniczne i warunki stosowania
    kas równoważne dla tej dziedziny zastosowań z wymienionymi w
    ust. 1-5 oraz w § 3 ust. 1 i 2, a decyzja, o której mowa w § 7 ust. 1,
    powinna potwierdzać ich spełnienie dla określonego rodzaju
    zastosowań."

    Jedyna przeszkoda ma chyba charakter czysto praktyczny -
    mam niejasne przeczucie, że tego typu rozwiązania mogą
    znajdować się poza zasięgiem firm działających na stosunkowo
    niewielką skalę.

    > pozdrowienia, Gotfryd
    również, Pix