    From: "Karol" <a...@b...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od telefonu
    Date: Mon, 11 Mar 2002 18:07:56 +0100

    Użytkownik Radosław Popławski <r...@a...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych

    > Ale czytałem też interpretację tego przepisu wydaną bodajże przez
    > Największego Intepretatora RP Mr Modzelewskiego.
    > W skrócie przepis ten dotyczy faktur wystawianych na kilka miesięcy
    > naprzód, np. na podstawie prognozowego zużycia danego media.
    >
    > W każdym bądź razie w firmie wszystkie faktury odliczamy w miesiącu
    > wystawienia.

    Ja juz sobie dalem spokoj.Odliczam wg daty zaplaty.
    Ale swoja droga porozmawialbym z tworca tego przepisu, czym on sie kierowal.
    Ciekawe jest co napisal o tym Zubrzycki:

    "...-jezeli faktura na te uslugi zawiera informację, jakiego okresu
    rozliczeniowego dotyczy. W takich przypadkach za miesiąc, w ktorym podatnik
    otrzymal..."

    Wychodzi na to, ze jak nie bedzie okresu rozliczeniowego to mozna odliczac
    normalnie :-)
    Po jakie licho taki przepis. Dla mnie jest to irracjonalne. Zreszta jak sie
    wczytac w ten nieszczesny przepis to mysle, ze nalezy przyznac racje
    Modzelewskiemu. Ciekawe kiedy dojdzie do jakiegos sporu przed NSA.

    Karol