    From: "Ania" <x...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od telefonu
    Date: Wed, 13 Mar 2002 19:42:03 +0100

    Witam wszystkich...nowy nagrupie jestem....ale podoba mi sie tu...;)

    (...)

    > Ale czytałem też interpretację tego przepisu wydaną bodajże przez
    > Największego Intepretatora RP Mr Modzelewskiego.
    > W skrócie przepis ten dotyczy faktur wystawianych na kilka miesięcy
    > naprzód, np. na podstawie prognozowego zużycia danego media.
    >
    > W każdym bądź razie w firmie wszystkie faktury odliczamy w miesiącu
    > wystawienia.

    I niedobrze. Nie szybciej niz w terminie platnosci wyszczegolnionym na
    fakturze! Odliczenie wczesniejsze = utrata prawa do odliczenia wogole + 30%
    sankcji. Bez mozliwosci korekty.
    A Mr Modzelewskiemu w tej interpreatcji...chodzilo o cos calkiem
    innego...jak mniemam...
    A mianowicie o to ze zgodnie z Konstytucja i Ordynacja podatkowa momenty
    powstawania obowiazku podatkowego moze okreslac tylko ustawa.... a ten
    szczegolny przypadek powstania obowiazku reguluje jak dotad
    rozporzadzenie...przepis jest wiec niekonstytucyjny...ale co to komu w kraju
    przeszkadza? Kto bedzie sie do NSA pchal o VAT od telefonu? (bo przeciez i
    Urzad Skarbowy i Izba skarbwa sa zwiazane rozporzadzeniem, dopiero NSA
    orzeka na bazie ustaw...)....

    Dla porzadku dodam ze po zmianach (czyli bodajze od 26 marca) zapis ten jest
    przeniesiony do ustawy (bo oczywiscie wiedzieli o tej "luce")...a wiec nie
    ma zmiluj sie...nie wczesniej niz w terminie platosci.

    Pozdrawiam,
    Mateusz M.