  • Data: 2002-04-09 18:46:30
    Temat: Re: VAT od zakupów w Niemczech
    Od: "news.tpi.pl" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    >czy może ktoś doradzić jaka jest procedura odzyskania przez osobę fizyczną
    >podatku VAT od zakupów dokonanych w Niemczech.

    Sposób I:
    -dokonując zakupów w Niemczech należy poprosić o tzw. quitung fur MVS
    (Mehrversteuer)
    -przekraczając granicę dać ten quitung celnikowi niemieckiemu do
    potwierdzenia wywozu towaru
    -będąc ponownie w Niemczech w tym samym ! sklepie oddaje się potwierdzony
    Quitung i otrzymuje zwrot VAT = MVS

    uwaga: mało kto w sklepach niemieckich jest zorientowany o takim trybie -
    często nie mają ochoty na współpracę (jednak kiedyś w Berlinie ekspedientka
    wiedząc, że jestem z Polski sama zaproponowała Quitung na MVS)

    Sposób II:

    -dokonywać zakupów w sklepach oznaczonych chyba Tax free ? np. sieć real,-
    następnie w informacji uzyska się coś w rodzaju czeku
    -przekraczając granicę dać ten dokument celnikowi niemieckiemu do
    potwierdzenia wywozu towaru
    -zaraz za przejściem granicznym są agencje, które za ten czek dają
    widniejącą kwotę w euro

    uwaga: czek wystawiany jest na kwotę pomniejszoną o jakieś koszty
    manipulacyjne

    Sposób III:

    -w jednym ze sklepów w jednym z miast ekspedientka sama odlicza mi od ceny
    sprzedaży wartość MVS i pozostałą kwotę jej płącę - ten sposób to tylko
    ciekawostka

    pozdrawiam, Wojtek, Szczecin