  • 1. Data: 2002-04-08 14:14:47
    Temat: VAT od zakupów w Niemczech
    Od: "Pajacyk" <l...@w...pl>

    Witam,

    czy może ktoś doradzić jaka jest procedura odzyskania przez osobę fizyczną
    podatku VAT od zakupów dokonanych w Niemczech.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 2. Data: 2002-04-08 18:57:58
    Temat: Re: VAT od zakupów w Niemczech
    Od: "Tobas" <t...@N...plusnet.pl>

    Użytkownik "Pajacyk" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > czy może ktoś doradzić jaka jest procedura odzyskania przez osobę fizyczną
    > podatku VAT od zakupów dokonanych w Niemczech.

    Z tego co ja pamiętam to musisz mieć specjalną fakturę,
    coś jak u nas Faktura VAT i dać ją do podbicia niemieckiemu celnikowi.
    Później idziesz do komercyjnej budki na granicy, która się tym zajmuje
    i oni ci wypłacają, ale nie wszystko bo potrącają coś sobie za pośrednictwo
    między Tobą, a ich jakimś tam ministerstwem.

    Pozdrawiam
    Tobas

  • 3. Data: 2002-04-09 06:11:55
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tobas" <t...@N...plusnet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Pajacyk" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    moze jeden z grupowiczow napisze jak to odzyskiwal VAT za narty kupione w
    Austrii?
    grunt, ze nasi celnicy jak sie polapali, ze narty sa nowe to z dzika
    radoscia je oclili - clo bylo duzo wyzsze niz zwrot podatku

    AS

  • 4. Data: 2002-04-09 18:46:30
    Od: "news.tpi.pl" <a...@a...com>

    >czy może ktoś doradzić jaka jest procedura odzyskania przez osobę fizyczną
    >podatku VAT od zakupów dokonanych w Niemczech.

    Sposób I:
    -dokonując zakupów w Niemczech należy poprosić o tzw. quitung fur MVS
    (Mehrversteuer)
    -przekraczając granicę dać ten quitung celnikowi niemieckiemu do
    potwierdzenia wywozu towaru
    -będąc ponownie w Niemczech w tym samym ! sklepie oddaje się potwierdzony
    Quitung i otrzymuje zwrot VAT = MVS

    uwaga: mało kto w sklepach niemieckich jest zorientowany o takim trybie -
    często nie mają ochoty na współpracę (jednak kiedyś w Berlinie ekspedientka
    wiedząc, że jestem z Polski sama zaproponowała Quitung na MVS)

    Sposób II:

    -dokonywać zakupów w sklepach oznaczonych chyba Tax free ? np. sieć real,-
    następnie w informacji uzyska się coś w rodzaju czeku
    -przekraczając granicę dać ten dokument celnikowi niemieckiemu do
    potwierdzenia wywozu towaru
    -zaraz za przejściem granicznym są agencje, które za ten czek dają
    widniejącą kwotę w euro

    uwaga: czek wystawiany jest na kwotę pomniejszoną o jakieś koszty
    manipulacyjne

    Sposób III:

    -w jednym ze sklepów w jednym z miast ekspedientka sama odlicza mi od ceny
    sprzedaży wartość MVS i pozostałą kwotę jej płącę - ten sposób to tylko
    ciekawostka

    pozdrawiam, Wojtek, Szczecin