  • 11. Data: 2004-03-04 22:53:13
    Temat: Re: VAT przy eksporcie. Teraz i od 1V.
    Od: dp <d...@t...pl>

    bubbbbaaaaa wrote:

    > a dokladnie faktura bez VAT, z info o przeniesieniu obowiazku
    > podatkowego na odbiorce, ale jesli jest to odbiorca koncowy ( konsument
    > ) to nie sadze aby byl zarejestrowanym podatnikiem VAT-eu.. wiec
    > wystawiasz fv na 1000 + 220 vat ;-(

    Jest jeszcze jeden mechanizm - jesli sie zarejestrujesz w Niemczech na
    VAT (da sie przez Internet) to mozesz skladac deklaracje tam (da sie
    przez Internet) i placic od takiej sprzedazy 16% VAT niemieckiego (a
    polskiego juz nie oczywiscie!).
    A jesli przekroczysz limit sprzedazy (nie pamietam dokladnie, ale jakies
    kilkadziesiat tysiecy eur) to bedziesz musial j.w.
    Pozdro,

    --
    http://www.dobreprawo.w.pl/
    http://www.dobreprawo.z.pl/

  • 12. Data: 2004-03-04 22:53:13
    Od: dp <d...@t...pl>

  • 13. Data: 2004-03-05 13:55:44
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    jerry1111 wrote:

    > No kurka - to se nasz rzad wymyslil :-)
    >
    > Robimy tak - malutka firemka w Niemczech (generalnie w kraju gdzie
    > jest najnizszy VAT w UE). My sprzedajemy tam, a dla koncowego
    > odbiorcy (w naszym kraju) sprzedajemy stamtad.
    > Efekt? Ludziska w Polsce sie ciesza, bo mniej placa; rzad tamtego
    > kraju sie cieszy, bo dostaje podatki; nasz rzad jak zwykle placze, bo
    > nie ma kasy :-)
    > Tyle ze sami tego chcieli... wiec ja optuje za 50% VAT!!
    > Przynajmniej bede bardziej konkurencyjny w stosunku do reszty :-)

    Bedziesz mial klopoty z udowodnienie, ze towar dotarl tam
    do tych niemiec..

    Boguslaw

  • 14. Data: 2004-03-05 14:51:41
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Bedziesz mial klopoty z udowodnienie, ze towar dotarl tam
    > do tych niemiec..

    Czy to aby nie bardziej ogólny problem, z którym będzie się
    zmagał każdy "eksporter" pod rządami nowej ustawy i przy
    braku panów celników ?

    Pix

  • 15. Data: 2004-03-05 15:30:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2004, bosz wrote:

    >+ jerry1111 wrote:
    [...wyrzekanie na rząd, popieram...]
> [...]
    >+
    >+ Bedziesz mial klopoty z udowodnienie, ze towar dotarl tam

    Chyba go źle zrozumiałeś.
    Zakłada firmę *w Miemczech*, jego firma *w Niemczech* kupuje u hurtownika
    pakuje i wysyła *do Polski*. Dopóki nie przekroczy limitu jest OK.
    Udowodnić musi ze towar dotarł *do Polski* :)

    BTW: W GP jest komentarz nawiązujący do zdziwienia :> naszego rządu
    iż znowu ktoś na Słowacji fabrykę stawia. Zamiast u nas, gdzie
    oferuje mu się podwyższone stawki ZUS i coś tam jeszcze.
    A na deser (uwaga skądinąd) to mamy 40% podatku dla kadry (ta kadra
    chyba jakieś tam wpływy ma :>) zamiast cienkich słowackich 19%.
    No niemożliwe... takie solidne koszty się zapewnia...
    a oni nie chcą... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 16. Data: 2004-03-05 18:14:26
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > pakuje i wysyła *do Polski*. Dopóki nie przekroczy limitu jest OK.
    > Udowodnić musi ze towar dotarł *do Polski* :)

    No tutaj to ja nie rozumiem, bo to chyba sprawa między niemieckim
    USem i tą tamtejszą firemką, a naszym urzędasom nic do tego (?).
    Niemiecki US raz, że kasuje swoje, a dwa, że tam pewnie między
    podatnikiem a urzędem nie panuje takie fiskalne rozbójnictwo jak u nas
    i chyba nie trzeba udowadniać, że się nie jest wielbłądem.

    > BTW: W GP jest komentarz nawiązujący do zdziwienia :> naszego rządu
    > iż znowu ktoś na Słowacji fabrykę stawia.

    Ech, muszą przecież zademonstrować jakąś reakcję (choćby i głupią), ale
    w gruncie rzeczy wątpię aby ktokolwiek się tym przejmował bo dla obecnej
    ekipy najważniejszą sprawą jest jak najdłuższe utrzymanie sie na stołkach
    z czym spadek inwestycji nie ma bezpośredniego związku.

> [...]
    > chyba jakieś tam wpływy ma :>) zamiast cienkich słowackich 19%.
    > No niemożliwe... takie solidne koszty się zapewnia...

    Nawiązując do powyższego to ciekaw jestem jakie będą długofalowe
    skutki naszego wejścia jak się ludziska zorientują, że mogą rejestrować
    firmy w cywilizowanych krajach i śmiać się z coraz bezczelniejszych i
    głupszych
    pomysłów naszej wadzy.
    Polska krajem rolników, urzędników i chołoty?

    > pozdrowienia, Gotfryd
    wzjm., Pix

  • 17. Data: 2004-03-05 19:10:52
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    Po 1 maja jeżeli ty jesteś płatnikiem VAT i odbiorca też to piszesz z stawką
    0 wpisując w fakturę wszystkie potrzebne dane.
    Pozdrawiam
    Andrzej
    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Jak
    Polski

    > Trudne pytanie - ale spróbuję.
    > Żeby prawidłowo zaliczyć fakturę eksporową ze stawką "0" trzeba mieć dowód
    > odprawy celnej "SAD-VAT"(z granicy). Nie wiem jak będzie wyglądała wysyłka
    > i czy będzie podlegać takiej odprawie. Jeżeli nie posiada się takiego
    > dokumentu - towar lub usługa jest objęta podatkiem wg obowiązującej
    stawki.
    > to w/g stanu na dziś. Jak będzie po 1 maja - na razie ja nie wiem.
    Czytałem

  • 18. Data: 2004-03-05 22:21:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2004, pix wrote:

> [...]
    >+ No tutaj to ja nie rozumiem, bo to chyba sprawa między niemieckim
    >+ USem i tą tamtejszą firemką, a naszym urzędasom nic do tego (?).

    No oczywiście. Mi chodziło o to że z komentarza Bogusława ("towar
    dotarł do niemiec") wynika iż rozpatrywał dostawę w drugą stronę :)
    A jerry ewidentnie opisywał układ w którym wszyscy są zadowoleni
    tylko rząd ma dziurę w budżecie i znowu skasuje kolejne 5% akcyzy
    paliwowej "na inne pilniejsze cele" :]

    [...]
> [...]
    >+ skutki naszego wejścia jak się ludziska zorientują, że mogą rejestrować
    >+ firmy w cywilizowanych krajach i śmiać się z coraz bezczelniejszych

    Zastosują.
    Dziś tylko co których stać na utrzymanie "spółki na Cyprze" korzystają,
    pojawi się nisza dla warstwy średniej...

    BTW: niedawno ktoś wspominał iż umowa z Cyprem właśnie pozwala
    *nie* łączyć dochodów osobistych. 0% podatku zapłacone :> na Cyprze
    plus brak wpływu na skalę w .pl. Niezły układ... pewnie ci co
    uchwalali dawno spółki tam mają :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 19. Data: 2004-03-08 11:52:16
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]

    zebys sie nie zdziwil...

    Do zastosowania zerowej stawki musisz miec PODSTAWE
    A ta podstawa jest WDT (wewnatrzwspolnotowa Dostawa Towarow).

    I myslisz ze nasz rzad i sejm pozwola Ci wpisywac
    0% bez dokumentow ze towar ZOSTAL DOSTARCZONY ?

    Boguslaw

  • 20. Data: 2004-03-08 13:05:35
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > zebys sie nie zdziwil...
    >
    > Do zastosowania zerowej stawki musisz miec PODSTAWE
    > A ta podstawa jest WDT (wewnatrzwspolnotowa Dostawa Towarow).

    To ja spróbuję nieco uporządkować zagadnienia bo trochę nam
    się tutaj pomieszało:
    Etap 1 - polska firma A wysyła towar do niemieckiej firmy B (WDT)
    Etap 2 - niem. firma B wysyła towar polskim klientom

    Twierdziłem, że etap 2 jest bezpieczny, gdyż na szczęście nie
    podlega polskim urzędasom z wycinanymi przez nich numerami.
    Problem jest z etapem 1, gdyż ten w pełni podlega naszym USom,
    a przy braku konkretnych papierów w postaci SADu itp. to ja też
    niestety czarno to wszystko widzę (a może o czymś nie wiem?).

    > I myslisz ze nasz rzad i sejm pozwola Ci wpisywac
    > 0% bez dokumentow ze towar ZOSTAL DOSTARCZONY ?

    Ech... powiem nawet więcej - obawiam się, że naszym dzielnym
    USom uda się przez to zlikwidować wiele mniejszych polskich
    firm a urzędasy nieźle się obłowią na premiach i nagrodach :-(

    Pix