  • 1. Data: 2004-03-03 19:30:47
    Temat: Tytuł prawny a ulga remontowa
    Od: "CYTERES" <c...@i...pl>

    Czy tytułem prawnym do lokalu może być uchwała wspólników"
    Wspólnicy sc (po 50%) wnieśli aportem po 50% budynek do spółki. Część
    przekazali na działalność, część po 50% pozostałej powierzchni dla każdego
    ze wspólników na ich cele mieszkaniowe. Czy mogą korzystać z ulgi? Dziękuję
    za wszystkie uwagi.

  • 2. Data: 2004-03-04 06:24:34
    Temat: Re: Tytuł prawny a ulga remontowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Mar 2004, CYTERES wrote:

    >+ Czy tytułem prawnym do lokalu może być uchwała wspólników"

    IMHO nie. Uchwała może ów tytuł nadać: wkazując sprzedaż, darowiznę,
    użyczenie,.... IMHO to byłoby nieprawidłowe określenie.

    >+ Wspólnicy sc (po 50%) wnieśli aportem po 50% budynek do spółki. Część
    >+ przekazali na działalność, część po 50% pozostałej powierzchni dla każdego
    >+ ze wspólników na ich cele mieszkaniowe.

    Zdaje się że przebiłeś poziomem komplikowania sobie życia wszystkie
    moje dywagacje :)
    Pytam po dobroci CZYJ jest ten budynek ? S.C powiadasz ?
    Czym jest S.C. ? Współwłasnością wspólników, tak ?
    No to tytułem jest *współwłasność*.
    BTW: IMHO pomysł jest taki sobie... przecież w ramach *współ*wsłasności
    można narazić się na zarzut iż nie jest się zwolnionym od płacenia
    "sobie" (drugiemu wspólnikowi, chyba że to rodzina) czynszu, jak
    to w którejś gazecie (cytowałem ostatnio) było :(

    >+ Czy mogą korzystać z ulgi?

    Aczkolwiek trasa zależności jest skomplikowana to koniec końców
    tytuł jest (współwłasność w S.C., jak na mój gust) i "przeznaczenie
    mieszkalne" też.
    IMHO... do ulgi zastrzeżeń nie widać. Gorzej z owym czynszem :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał, mała wspólnota)