    From: "my way" <y...@s...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT, róznice kursowe
    Date: Fri, 21 Jul 2006 13:02:04 +0200

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.tc06nqcg5o25xk@serwer...

    > To mrugnięcie to dlatego że strzelasz czy dlatego
    > że masz pewne informacje :) ?

    to mrugnięcie wynika z sympatii do Ciebie, może być :) ?
    a różnice kursowe nie mają żadnego związku z podatkiem vat, są związane z
    podatkiem dochodowym

    > Przyznam że jestem skołowany bo nie wierzę w ustne
    > wyjaśnienia z US a na wiążącą nie mam czasu czekać..
    > W ustawie nic nie ma a w rozporządzeniu jest o przeliczaniu
    > kursem średnim ale nie dla exportu usług.
    > (Mówię tu o RMF z dnia 27/04/2004 w sprawie wykonania ble ble ble, par.
    37)

    Po pierwsze: usługi, które świadczysz to nie export usług - tego pojęcia nie
    ma w ustawie, było w poprzedniej.
    Po drugie: par. 37 rozporządzenia, o którym piszesz, dotyczy *wszystkich*
    faktur wystawianych w walutach obcych.
    Par.37 pkt. 4 wymienia *dodatkowo* faktury, które wystawia się będąc
    zobowiązanym do rozliczenia podatku vat w Polsce (WNT, dostawy dla których
    podatnikiem jest nabywca oraz importu usług), czyli w skrócie - faktury
    wewnetrzne

    > pozdrawiam

    i wzajemnie :)