  • 11. Data: 2007-07-12 06:56:30
    Temat: Re: VAT w transakcjach wewnątrzunijnych
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 11-07-2007 o 23:30:57 Marek z Brzozowa <m...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Ech ... :|.
    > Problem polega na tym, że nie mam wykształcenia ekonomicznego, ani
    > żadnego pokrewnego.

    To witaj w klubie :) Przeświadczenie że wykształcenie czyni fachowca
    jest wg mnie bezpodstawne, ot takie mam obserwacje.

    A skoro te linki są "nie-ok", to co powiedz na archiwum grupy:

    http://groups.google.com/groups?q=wewn%C4%85trzwsp%C
    3%B3lnotowe+nabycie+towar%C3%B3w&start=10&sa=N&ie=UT
    F-8&oe=UTF-8&

    :)

  • 12. Data: 2007-07-12 07:56:36
    Od: Marek z Brzozowa <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > http://groups.google.com/groups?q=wewn%C4%85trzwsp%C
    3%B3lnotowe+nabycie+towar%C3%B3w&start=10&sa=N&ie=UT

    Dzięki za linki i zaangażowanie. Kurcze, trzeba umieć pytać googla :).
    Twoje "wewnątrzwspólnotowe" okazało się znacznie lepsze od mego
    "wewnątrzunijne".

    W końcu chyba załapałem ideę odliczeń/naliczeń VAT-u w tego typu
    transakcjach. Podejrzewam, że błąd analityka tkwi w tym, że cenę zakupu
    wewnątrzunijnego traktował jako cenę z VAT-em i przy nałożeniu marży 20%
    i sprzedaży towaru wychodziło, że nic prawie nie zarabia, bo w trakcie
    sprzedaży uwzględniał 22%, które musi oddać US, a całkiem słusznie nie
    miał żadnego VAT-u do odpisu w momencie zakupu. Pytanie tylko, czy ktoś
    błędnie zinterpretował/wprowadził dane do obliczeń, czy w dziale
    sprzedaży nie uwzględniają pochodzenia produktu i stosują dla unijnych
    zbyt niskie marże, które ledwo co pokrywają sam VAT ? :)

    Marek

  • 13. Data: 2007-07-12 10:24:38
    Od: m...@g...com

    Wielkie dzięki. Widzę, że na użytkowników tej grupy można liczyć nawet
    o północy, a nawet i później :).

    Marek