  • From: "Marek" <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT we wspolnocie
    Date: Sat, 8 Nov 2003 01:34:03 +0100

    Użytkownik "100ry" <1...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:boh8dk$nu8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > nie

    > Witam
    > Poprawcie mnie jeśli, gdzieś popełniłem błąd.
    > Wspólnota jest VAT-owcem. Nie ma grzejników w nieruch. wspólnej.
    > Ciepło jest dostarczane właścicielom lokali przez centralną kotłownię.
    > Dostawa ciepła do C.O.i C.W. Dane: 100 mieszkań po 50m2=5000 m2.
    > Stałe miesięczne zaliczki na pokrycie kosztów dostawy ciepła :
    > 5.000m2 * 2,83 zł/m2= 14.150 zł ( 11.598zł+2.552zł VAT).
    > Przyjmijmy, że przez 7 miesięcy ; od X do IV, wpływają faktury VAT w
    równych
> [...]

    Dlatego pisałem wcześniej, że jest to produkcja makulatury...
    Można się zastanowić teoretycznie kiedy taki przypadek by wystąpił.
    Trzeba by coś zakupić dla wspólnoty i nie odsprzedawać tego właścicielom
    mieszkań a zaliczyć to w koszty, ale tak się nie da gdyż wspólnota nie
    posiada odrębnego majątku, w całości należy on do właścicieli. Czyli jak coś
    kupi to musi odsprzedać to właścicielom (i mamy sprzedaż tak jak twierdzi
    Gotfryd) lub po prostu kupuje dla właścicieli lokali ( i nie ma sprzedaży
    :-))
    Tak czy siak ostatecznie właściciele są nabywcami i oni mogliby otrzymać
    zwrot VATu ale tu już inna bajka.

    Marek

    Marek