    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT we wspolnocie
    Date: Sat, 8 Nov 2003 09:41:49 +0100

    On Sat, 8 Nov 2003, 100ry wrote:
    [...]
    >+ Witam
    >+ Poprawcie mnie jeśli, gdzieś popełniłem błąd.

    Już się robi :)

    >+ Wspólnota jest VAT-owcem. Nie ma grzejników w nieruch. wspólnej.
    [...]
    >+ Przyjmijmy, że przez 7 miesięcy ; od X do IV, wpływają faktury VAT
    >+ w równych kwotach 20.710 zł (16.975 zł+3.735zł VAT).
    >+ Czyli wspólnota powinna otrzymywać
    >+ co miesiąc zwrot podatku VAT w kwocie 3.735-2.552=1.183 zł.

    Brak podstaw prawnych. Tu czasami wałkujemy problem kiedy
    *wolno* domagać się zwrotu VAT, opisany przypadek się
    jakoś nie łapie :)

    [...]
    >+ Przez 5 miesięcy, od V do IX, wpływają faktury (tylko za ogrzewanie
    [...]
    >+ Kwota zwróconego podatku=kwota wpłaconego podatku.

    Jeśli nie ma narzutu - owszem. Refaktura, jak wszędzie.
    Bardzo dobry powód żeby na podstawie błędnego wypełnienia
    faktury policzyć 30% karnego VAT bądź wywalić VAT
    z odliczenia :> (real life, nie u mnie :)).

    >+ Jeśli nie widać różnicy to po co prze......sadzać.

    Dura lex...

    >+ Sorry :). To nie ta reklama.

    Ty mi wytłumacz dlaczego nie wolno VATu odliczyć później
    niż ustawa przewiduje - przecież to też bzdura. Skarb
    nie traci. Ale nie - "składać korekty" :>
    Argument "logiczności" trzeba traktować ostrożnie, może
    się przydać jako pomocniczy (*tylko* :)).

    >+ PYTANIE : czy jakaś wspólnota w Polsce otrzymuje od US zwrot podatku VAT ???

    j.w. - a na jakiej podstawie ?
    Myślisz że jak sobie kupię towaru za kilkadziesiąt kzł "na magazyn"
    to US zwróci mi VAT ?

    pozdrowienia, Gotfryd