    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT z biletów, a dokładniej - miejscówek
    Date: Thu, 21 Feb 2002 00:57:13 +0100

    On Wed, 20 Feb 2002, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    >+ Witam !
    >+ Popatrzyłem na ostatnie delegacje i stwirdziłem że
    >+ VAT mi się marnuje :) - bo uzbierało by się parę
    >+ złotych. Wiem, że od jekiejś odległości można odliczyć
    >+ VAT "z biletu", chyba 100km (ma ktoś namiar w sieci ?)

    Zlokalizowałem dane z niniejszej listy, z googla:
    ++++
    > Zgodnie z par. 47 Rozporz?dzenia Ministra Finansów z dnia 21 grudnia
    > 1995
    > bilety jednorazowe mo?na traktowa? jako faktur?, gdy spe?niaj?
    > odpowiednie
    > warunki, m.in. musz? mie? NIP sprzedawcy oraz odleg?o?? taryfow? nie
    > mniejsz?ni? 50km. 150km to tylko mój przypadek. Natomiast nie musi tam
    > by?
    > moich danych. Pozdrowienia, Micha?
    ----

    Zakładam że toto jest aktualne; czy jest ? Wie ktoś ?

    Miejscówki też widziałem -:), ok.
    Pozostaje sprawa:

    >+ (zdaje się że da się zastosować delegację jako
    >+ listę faktur :), zaraz sprawdzę).

    Przeszukałem co znalazłem i jestem zawiedziony: *można*
    tu i ówdzie księgować zestawienia zbiorcze *sprzedaży*.
    Nigdzie nie znalazłem możliwości wpisania takiej "zbiorówki"
    dla zakupów.
    Jak się domyślacie, chodzi mi o możliwość zrobienia podsumowania
    na delegacji -:) (ujmując tam gdzie ceny biletów dodatkową
    kolumnę z VAT), a jeśli się nie da to trzeba by wpisywać
    do ewidencji każdy bilet 2 razy :> :[ (VAT: ~4zł+~1zł, razem
    10 zł w obie strony...ale 4 wpisy !)

    Rzeczywiście się nie da czy jestem niedoinformowany ??

    Pozdrowienia, Gotfryd