  • 11. Data: 2004-09-17 09:51:53
    Temat: Re: VAT za Internet - dawniej VS dziś
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    news:cie5c1$cnq$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Oczywiscie nie znajdziecie tych usług w załączniku z stawką 7% bo
    > internet jest opodatkowany 22% dla podmiotów gospodarczych lub zwolniony
    > dla osób fizycznych nieprowadzących działalności.
    > Nie ma stawki 7% na dostep do internetu. Od paru miesięcy.

    Ja to akurat wiem :) Ale myślałam, że Adam_25 spróbuje poszukać o czym
    pisze...
    Kasia

  • 12. Data: 2004-09-17 10:02:59
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

> [...]
    > dla osób fizycznych nieprowadzących działalności.
    > Nie ma stawki 7% na dostep do internetu. Od paru miesięcy.

    nio wiec wlasnie, nie ma jak juz zaznaczalem, a ja placac za caly rok z gory
    zaplacilem te nieszczesne 7%... ktore zostalo nieslusznie naliczone, ktos te
    pieniadze wzial... wole zeby fuscus niz ta glupia firma..

    mnie podzywki nie powinny dodtczyc, bo zaplacilem za rok z gory zgodnie z
    umowa...

    co z tego ze jak ta pani w ich sekretariacie sie wyrazila - podwyzkimnie
    widac... ale czy mam prado do tych pieniedzy czy nie :) ?
    [jeszcze raz zaznacze - ze gdyby vat wzrosl do 22% to musialbym doplacic, bo
    cos tam podpisywalem dodatkowo]

    --
    TEMPVS

  • 13. Data: 2004-09-17 10:05:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kasia Mikołajczyk napisał:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > opodatkowanych

    > Ja to akurat wiem :) Ale myślałam, że Adam_25 spróbuje poszukać o czym
    > pisze...

    Eeee.. sądząc o wczesnijszych postach to marne szanse. ;-)
    Jak się go nie łupnie w łeb ustawą to pewnie sie nie ruszy.
    w końcu to że internet jest 22 albo zw walkowan bylo na tej liście d
    dawna, googiel przynosi tony postów. No ale trzeba najpierw ruszyc tym
    googlem. Adas z tych co nie lubi sie przemęczac ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2004-09-17 10:10:02
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    > Jak wyżej - nie.

    jak to nie, to znaczy ze w maju, lipcu, grudniu obowiazuje vat, ktory nawet
    zostal przekazany do urzedu? tylko dlatego, ze zaplacilem za rok z gory?

    > Mylisz się.
    > Przy VAT "zw" firma NIE MOŻE sobie nic odzyskać - i tyle.

    jak to nie moze, moze, przeciez jak ktos komus placi za cos za rok z gory, i
    nagle okazuje sie ze dtawka vat spada z 22 do 0% to z jakije racji urzad ma
    miec prawo do tego vatu?

    > Zupełnie inna sprawa, że jak zapłaciłeś "z góry" to odprowadzili
    > VAT od wtedy obowiązującej stawki. W sumie... pewnie mniej więcej
    > na jedno wychodzi :]

    > IMO z przyczyn formalnych podstaw nie masz.
    > A "po sprawiedliwości" (nie mylić z prawem :>) - też...

    no dobra, to tylko pyttanie kto wzial te 7%, ktorych by nie bylo gdybym
    oplacal te za rok z gory w ratach, co jest troche sprzeczne ale...

    komu sie nalezy te 7%, kto ma do nich prawo?

    --
    TEMPVS

  • 15. Data: 2004-09-17 10:13:16
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 17-09-2004 12:10, Użytkownik TEMPVS napisał:

    > nagle okazuje sie ze dtawka vat spada z 22 do 0% to z jakije racji urzad ma

    Nie "0%" lecz "zwolniony". ZWOLNIONY, ZWOLNIONY, ZWOLNIONY!!! Ile
    jeszcze razy trzeba Ci to powtórzyć?

    --
    xyz

    Inteligo, mechanizm oszustwa:
    http://tinyurl.com/43o6f

  • 16. Data: 2004-09-17 10:27:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik TEMPVS napisał:

> [...]
    >>

    > jak to nie, to znaczy ze w maju, lipcu, grudniu obowiazuje vat, ktory
    > nawet zostal przekazany do urzedu? tylko dlatego, ze zaplacilem za

    Stawka VAT zalezy od tego w jakim czasie powstał obowiązek podatkowy.
    Poniewaz zapłaciłes z gory obowiązek podatkowy powstał u przedawcy w
    momencie trzymania zapłaty. Naliczył go i odprowdził do budżetu.
    Tym samym dla celów VAT transakcja została zamknięta, archiwum, prehistoria.

    > jak to nie moze, moze, przeciez jak ktos komus placi za cos za rok z
    Nie może bo tak stanowi ustawa. Ustawa zgodna z konstytucją. Wyżej to
    już tylko do Pana B. zażalenie.

    > gory, i nagle okazuje sie ze dtawka vat spada z 22 do 0% to z jakije
    > racji urzad ma miec prawo do tego vatu?

    Nie spada do 0% a zostaje zastosowanie zwolnienie. Dotyczy ono
    transakcji w których obowiązek podatkowy powstał po zmianie przepisów.
    Twoja transakcja w tym momencie to juz historia i nikt niej nie musi
    pamiętać.
    Czy z taką samą ochotą przyjmował bys korektę gdyby stawka wzrosła, np.
    z 7% do 22%?

    > no dobra, to tylko pyttanie kto wzial te 7%, ktorych by nie bylo
    > gdybym oplacal te za rok z gory w ratach, co jest troche sprzeczne
    > ale...

    Zagadka - do kogo wędruja podatki? Nie wiesz? Rece opadają...

    Przed chwila miałeś cudowne pomysły na prorodzinną reformę systemu
    podatkowego a nie rozumiesz podstawowych zasad rządzących podatkami,
    jasnych dla pana Henia z warzywniaka.
    Ba, zasad rządzących prawem w ogole. Np. tego że prawo nie działa wstecz
    i konsekwencje tego mogą być korzystne lub nie.

    Akurat uwazasz że ta konsekwencja jest niekorzystna więc podosisz raban
    (kwestia kalkulacji...istnieje duże prawdopodobieństwo że kosztujesz
    teraz dostawce więcej niż kiedyś wlasnie ze względu na sprzedaż
    zwolnioną i masz tańszy interent jego kosztem) ale to tylko potwierdza
    tezę o punkcie siedzenia.

    > komu sie nalezy te 7%, kto ma do nich prawo?

    Żartujesz, prawda? Ta cala dyskusja to Twój glupi dowcip?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 17. Data: 2004-09-17 10:28:44
    Od: "Adam_25" <a...@s...wzieu.pl>

> [...]
    > dawna, googiel przynosi tony postów. No ale trzeba najpierw ruszyc tym
    > googlem. Adas z tych co nie lubi sie przemęczac ;-)

    Nio ok slusznie dostalem po glowie:-)
    tylko ze opieralem sie na doniesieniach prasowych :-)
    a nie ustawie bo ja ksiegowym nie jestem i na tym sie nie znam:)

    Poza tym w prasie bylo walkowane ze od maja jest 7% dla fizycznych ...
    stad moja pomylka ...
    Przepraszam za wprowadzenie w blad ...

  • 18. Data: 2004-09-17 10:35:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adam_25 napisał:

> [...]
    > a nie ustawie bo ja ksiegowym nie jestem i na tym sie nie znam:)
    >
    > Poza tym w prasie bylo walkowane ze od maja jest 7% dla fizycznych ...

    W jakiej prasie? Możesz podac tytuł żebym wiedzała gdzie takie bzdury
    wypisywali? Może kupuje, więcej nie kupię.

    7% był DO maja. OD maja jest zw i o tym owszem, trabiła prasa na prawo i
    lewo.
    A ta lista rownie intensywie trąbiła o niedogonościach z tym związanych,
    przerabiała temat, wywracała na nice i w ogóle strzępki tylko zostały.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 19. Data: 2004-09-17 10:40:27
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik TEMPVS napisał:

    > jak to nie moze, moze, przeciez jak ktos komus placi za cos za rok z gory, i
    > nagle okazuje sie ze dtawka vat spada z 22 do 0% to z jakije racji urzad ma
    > miec prawo do tego vatu?

    Dobry człowieku, nie mając pojęcia o różnicy pomiędzy stawką VAT 0% a
    zwolnieniem z VATu zabierasz się w innym wątku za "fundamentalną"
    reformę podatku dochodowego?????

    Weź się najpierw naucz jak działają podatki a potem pisz projekty ustaw.
    Bo na razie zachowujesz się jak, nie przymierzając, poseł.

    pzdr

    Tomek

    Portal INTERIA.PL zaprasza... >>> http://link.interia.pl/f17cb

  • 20. Data: 2004-09-17 10:44:08
    Od: "Adam_25" <a...@s...wzieu.pl>

    > W jakiej prasie? Możesz podac tytuł żebym wiedzała gdzie takie bzdury
    > wypisywali? Może kupuje, więcej nie kupię.

    lokalna gazeta ...
    nie pamietam tytulu bo dawno to bylo ...