  • 1. Data: 2004-09-16 20:34:29
    Temat: VAT za Internet - dawniej VS dziś
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    Ponieważ przed chwilą zdenerwowany zostaem przez działalnośc mojego dostawcy
    uslug internetowych, to w afekcie postanowiłem się na nim odegrac...

    Sytuacja przedstawia się następująco:

    Jeszcze kilka miesięcy temu stawka tzw. VATu za Internet wynosiła zdaje się
    7%. Zapłaciłem za cały rok z góry kwotę, nie pamiętam ile, zalożmy że 1000
    zł (w tym te 7%). Dostawca zapewniał, że jest to gwarancją tego, ze w
    przypadku gdy oni podniosą ceny - to podwyzka mnie nie obejmie z takim malym
    wyjatkiem (jakby vat wzrosl do 22% to musialbym doplacic roznice, jezeli
    natomiast dostawca sam z siebie podnioslby cene - to mnie to nie powinno
    dotyczyc)

    Okazalo sie jednak, ze vat nie wzrosl do 22% a zostal zlikwidowany, tzn.
    zwolniony - wiec analogicznie powinienem dostac pieniadze za ten vat co
    nienaleznie sobie przywlaszczyl dostawca prawda? skoro w jedna strone jak
    rosnie do 22% to doplacam i w druga jak vatu nie ma - to dostaje spowrotem
    pieniadze...

    Starsza pani wsekretariacie powiedziala, ze nie dostane zadnych pieniedzy bo
    cena nie ulegla zmianie i nic mi sie nie nalezy... Jak dopytywalem sie
    bardziej dlaczego, to szanowna pani zmienila zdanie i stwierdzila, ze jednak
    nastapila podwyzka cen, tylko ze tej podwyzki nie widac...

    Wic tak, z jednej strony placac za rok z gory podwyzki mnie nie powinny
    dotyczyc, podniesli oni ceny netto (dokladnie o te 7%)

    z drugiej strony zaplacilem za duzo o te 7% (wtedy byl to vat, teraz [od
    maja] zostalo to nazwane podwyzka)
    a jak zaznaczylem podwyzka mnie nie powinna dotyczyc,
    to nawet jesli zaplacilem ten vat, to zostal on nieslusznie naliczony zatem
    powinien on zostac mi zwrocony

    pewnie ta firma sobie ten vat odzyskala z urzędu, a mi go nie przekazala -
    bo jak sie tlumaczy -nastapila podwyzka...

    kto ma racje? czy powinienem odzyskac swoje pieniadze, czy mam do tego
    podstawy prawne?

    --
    TEMPVS

  • 2. Data: 2004-09-16 22:21:15
    Temat: Re: VAT za Internet - dawniej VS dziś
    Od: "Krzysiek M." <s...@w...pl>

    Użytkownik "TEMPVS" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ponieważ przed chwilą zdenerwowany zostaem przez działalnośc mojego
    dostawcy
    > uslug internetowych, to w afekcie postanowiłem się na nim odegrac...
    >
    > Sytuacja przedstawia się następująco:

    IMHO jak przy zapłacie dostałeś fakturę, to czy VAT wzrósł czy zmalał to Ty
    tego nie powinieneś odczuć ponieważ faktura została zaksięgowana. :(

    --
    Krzysiek M.
    GG 3025201

  • 3. Data: 2004-09-16 22:24:42
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysiek M." <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Ty
    > tego nie powinieneś odczuć ponieważ faktura została zaksięgowana. :(

    hmm, a co jesli nie dostalem takiej faktury :) ?
    czy podatek zostal nieslusznie naliczony za okres od maja do grudnia i
    przywlaszczony przez nie wiem kogo, urząd czy firmę...

    --
    TEMPVS

  • 4. Data: 2004-09-16 22:36:58
    Od: "Adam_25" <a...@s...wzieu.pl>

    Użytkownik "TEMPVS" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    Powoli bo po pierwsze dostawca Internetu i firmy rozne placa stawke 22%
    z tego co sie orientuje przez co byla taka zadyma z UE ostatnio to byl fakt
    iz stawka za Internet wynosila dla osob fizycznych nie 22% a 7% co nasz
    kochany rzad postanowil zmienic za jakis czas bo sie nie wyrobi z pracami
    legislacyjnymi ... (dobra sciema nie jest zla by nie placic ok 270 tys euro
    dziennie za zwloke w zmianach legislacyjnych)

    zatem moim zdaniem nie widze powodow nawet by ci zwracano roznice ... skoro
    nadal jest stawka 7% dla osob fizycznych ... poki co ...

  • 5. Data: 2004-09-16 23:30:41
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Adam_25" <a...@s...wzieu.pl> napisał w
    wiadomości news:cid4it$b7t$1@news.onet.pl...

> [...]
    skoro
    > nadal jest stawka 7% dla osob fizycznych ... poki co ...

    hmm, jesteś pewien ze dalej dla fizycznych osób jest 7%?
    no skoro tak...
    ale oni sami powiedzieli ze nastąpiła podwyżka ich ceny netto :) to już sam
    nie wiem

    w ogóle to nie jest w porządku, ze gdyby ta stawka miała wzrosnąć do 22% to
    mimo ze byłoby to zaksięgowane czy cos tam... to musiałbym... a jak jest
    odwrotnie - to żegnaj Genia, świat się zmienia ...

    --
    TEMPVS

  • 6. Data: 2004-09-16 23:42:11
    Od: "Adam_25" <a...@s...wzieu.pl>

> [...]
    > no skoro tak...
    > ale oni sami powiedzieli ze nastąpiła podwyżka ich ceny netto :) to już

    cena netto czyli bez VATu ona moze sobie podskoczyc w gore
    dajmy na to maja iles tam klientow
    na poczatku wyjsciowa cena netto za usluge dla jednej osoby to 50 zl
    klientow jest np 100
    ale np jest sytuacja ze 2 miesiac klienci ociagaja sie z placeniem
    co robi ksiegowy?
    wylicza te sama cene jednostkowa netto dla juz klientow 80 mimo ze nadal
    firma obsluguje 100 klientow rozumiesz?
    w ten sposob podwyzszaja ci cene netto za dostawe Internetu

    > w ogóle to nie jest w porządku, ze gdyby ta stawka miała wzrosnąć do 22%
    > mimo ze byłoby to zaksięgowane czy cos tam... to musiałbym... a jak jest
    > odwrotnie - to żegnaj Genia, świat się zmienia ...

    jezeli zaplaciles za internet i masz fakture to nic ci nie robia i to ich
    strata
    jesli to jest na slowo jak to jest np w blokach (sieci osiedlowe) to juz nie
    masz na to wplywu i albo doplacasz albo tracisz jesli cena spadnie ....

    :-)

  • 7. Data: 2004-09-17 06:37:45
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

> [...]
    skoro
    > nadal jest stawka 7% dla osob fizycznych ... poki co ...

    W której pozycji w załączniku nr 3 (Wykaz towarów i usług, opodatkowanych
    stawką podatku w wysokości 7%) do Ustawy o podatku od towarów i usług są
    wymienione te usługi?
    Kasia

  • 8. Data: 2004-09-17 07:26:29
    Od: "Adam_25" <a...@s...wzieu.pl>

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:cie0ld$8vp$1@druid.ceti.pl...
    > W której pozycji w załączniku nr 3 (Wykaz towarów i usług, opodatkowanych
    > stawką podatku w wysokości 7%) do Ustawy o podatku od towarów i usług są
    > wymienione te usługi?

    google polecam :-)
    albo urzad skarbowy ;-)
    ja bez bicia sie przyznam - nie mam pojecia ;-)

  • 9. Data: 2004-09-17 07:46:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Sep 2004, TEMPVS wrote:
    [...]
> [...]
    >+ rosnie do 22% to doplacam i w druga jak vatu nie ma - to dostaje spowrotem

    Primo: weź ty i poczytaj dyskusje na .prawo i tu (groups.google.pl
    i ->zaawansowane polecam). To NIE JEST tak, że *zwolnienie* z VAT
    powoduje efektywne obniżenie ceny usługi - tak by było przy obłożeniu
    VAT 0% ! Przy "zw" ktoś musi pokryć cały VAT zawarty w zakupionych
    usługach i sprzęcie - bo NIE WOLNO GO ODLICZAĆ.
    Secundo... "właściwa" umowa była pisemna tak ? No to pozostaje ci
    przyjąć do wiadomości:
    ++++ Kodeks Cywilny +++++
    Art. 77. § 1. Uzupełnienie lub zmiana umowy wymaga zachowania takiej
    formy, jaką ustawa lub strony przewidziały w celu jej zawarcia.
    -------------------------

    Umowa pisemna - dalsze ustalenia pisemne....

> [...]
    >+ bardziej dlaczego, to szanowna pani zmienila zdanie i stwierdzila, ze jednak
    >+ nastapila podwyzka cen, tylko ze tej podwyzki nie widac...

    Ma rację, przykro mi :(
    Tak działa zwolnienie z VAT...

    >+ z drugiej strony zaplacilem za duzo o te 7% (wtedy byl to vat, teraz [od
    >+ maja] zostalo to nazwane podwyzka)
    >+ a jak zaznaczylem podwyzka mnie nie powinna dotyczyc,

    Sam napisałeś że zastrzegali na wypadek jakby nastąpiła *podwyżka
    VAT*; aczkolwiek 7% -> "zw" nie jest w tej samej skali co ->22%,
    *raczej* jest to w okolicy braku podwyżki :) (od płac, ZUSu itp.
    i tak się VATu nie odlicza bo się go nie płaci :)) i NIE zmieniono
    ci ceny względem 7% - to IMHO jest to OK nie tylko formalnoprawnie
    ale również "po sprawiedliwości".
    Jakby Internet był *objęty 0% VAT* a *NIE* "zwolniony" - to pewnie
    w sądzie racji byś nie wywalczył, ale "po sprawiedliwości" miałbyś
    prawo czuć się oszukany.

    >+ to nawet jesli zaplacilem ten vat, to zostal on nieslusznie naliczony zatem
    >+ powinien on zostac mi zwrocony

    Jak wyżej - nie.

    >+ pewnie ta firma sobie ten vat odzyskala z urzędu

    Mylisz się.
    Przy VAT "zw" firma NIE MOŻE sobie nic odzyskać - i tyle.
    Zupełnie inna sprawa, że jak zapłaciłeś "z góry" to odprowadzili
    VAT od wtedy obowiązującej stawki. W sumie... pewnie mniej więcej
    na jedno wychodzi :]

    >+ kto ma racje? czy powinienem odzyskac swoje pieniadze, czy mam do tego
    >+ podstawy prawne?

    IMO z przyczyn formalnych podstaw nie masz.
    A "po sprawiedliwości" (nie mylić z prawem :>) - też...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-09-17 07:53:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adam_25 napisał:
> [...]
    >

    > google polecam :-)
    > albo urzad skarbowy ;-)
    > ja bez bicia sie przyznam - nie mam pojecia ;-)

    Oczywiscie nie znajdziecie tych usług w załączniku z stawką 7% bo
    internet jest opodatkowany 22% dla podmiotów gospodarczych lub zwolniony
    dla osób fizycznych nieprowadzących działalności.
    Nie ma stawki 7% na dostep do internetu. Od paru miesięcy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl