  • 1. Data: 2004-09-16 12:41:43
    Temat: etat+ciaża+zwolnienie
    Od: "UlaPod" <u...@w...pl>

    czesc

    Mam takie problem:
    Pracuję na etacie i jestem w ciaży.
    Do lipca włącznie zarabiałam dość mało, w sierpniu wskoczyłam na cały etat i
    dostałam bardzo znaczącą podwyżkę. Jest wrzesień, pracuję nadal ale
    ginekolog chce mnie uziemic w domu i daje mi zwolnienie. Powiedzcie mi jaką
    kwotę dostanę na zwolnieniu:
    - czy jest to kwota na jaka jestem zatrudniona od sierpnia
    - czy też jest to średnia z zarobków z ostanich 6 miesięcy (tak twierdzi
    księgowy z pracy)
    Podajcie, w miarę mozliwości, podstawę prawną abym mogła ją przedstawić
    księgowemu.

    Bardzo dziekuję za odpowiedzi.

    kate

  • 2. Data: 2004-09-16 13:37:35
    Temat: Re: etat+ciaża+zwolnienie
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "UlaPod" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > księgowy z pracy)
    > Podajcie, w miarę mozliwości, podstawę prawną abym mogła ją przedstawić

    USTAWA z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z
    ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa
    Dz.U. z 1999 r. Nr 60, poz. 636 ze zmianami
    [...]
    Art. 36.
    1. Podstawę wymiaru zasiłku chorobowego przysługującego ubezpieczonemu
    będącemu pracownikiem stanowi przeciętne miesięczne wynagrodzenie wypłacone
    za okres 6 miesięcy kalendarzowych poprzedzających miesiąc, w którym
    powstała niezdolność do pracy.
    [...]
    Art. 40.
    W razie zmiany umowy o pracę lub innego aktu, na podstawie którego powstał
    stosunek pracy, polegającej na zmianie wymiaru czasu pracy, podstawę
    wymiaru zasiłku chorobowego stanowi wynagrodzenie ustalone dla nowego
    wymiaru czasu pracy, jeżeli zmiana ta nastąpiła w miesiącu, w którym
    powstała niezdolność do pracy, lub w miesiącach, o których mowa w art. 36.
    [...]

    > Bardzo dziekuję za odpowiedzi.
    proszę

    życząc zdrowia, pozdrawiam
    Ryszard, księgowy :)

  • 3. Data: 2004-09-16 13:46:01
    Od: "UlaPod" <u...@w...pl>

> [...]
    > wymiaru czasu pracy, jeżeli zmiana ta nastąpiła w miesiącu, w którym
    > powstała niezdolność do pracy, lub w miesiącach, o których mowa w art. 36.

    Bardzo dziękuję!

    Czyli jeśli od sierpnia pracuję na cały etat (wcześniej było pół) to
    otrzymam będac na zwolnieniu kwotę wynagrodzenie taka jaka miałam w
    sierpniu?
    Czy dobrze rozumuję?

  • 4. Data: 2004-09-16 15:55:53
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    > Czyli jeśli od sierpnia pracuję na cały etat (wcześniej było pół) to
    > otrzymam będac na zwolnieniu kwotę wynagrodzenie taka jaka miałam w
    > sierpniu?
    > Czy dobrze rozumuję?

    Tak.
    Podstawą naliczenia wynagrodzenia za czas choroby ( art. 92. Kp ), zasiłku
    chorobowego i macierzyńskiego będzie wynagrodzenie uzyskane po przejściu na
    pełny etat.

    Ryszard

  • 5. Data: 2004-09-16 16:26:24
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chorobowego i macierzyńskiego będzie wynagrodzenie uzyskane po przejściu

    Inna sprawa ze Kolezanka, a raczej zaklad pracy moze sie spodziewac (daje na
    to 90%) kontroli z Zusu i badania zasadnosci podwyzki etc. Zus glupi nie
    jest i wie ze wiekszosc takich przypadkow to proby wyludzen, a ze ciesko mu
    z tym skutecznie walczyc (ulomne prawo) to rowniez inna sprawa...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 6. Data: 2004-09-16 19:04:41
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    (daje na
    > to 90%) kontroli z Zusu i badania zasadnosci podwyzki etc.

    Nie ma powodu do obaw, zmiana wymiaru czasu pracy to sprawa między
    pracodawcą a pracownikiem, bez udziału ZUS. ZUS nie bada również
    zasadności podwyżki, którą pracownik może otrzymać w dowolnym czasie.

    Pozdrawiam

    wa

  • 7. Data: 2004-09-16 19:12:13
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Nie ma powodu do obaw, zmiana wymiaru czasu pracy to sprawa między
    > pracodawcą a pracownikiem, bez udziału ZUS. ZUS nie bada również
    > zasadności podwyżki, którą pracownik może otrzymać w dowolnym czasie.

    Dobra, dobra... ;-)
    Myslisz ze jak sprzataczka zarabiajac po 1KPLN, nagle w 8 miesiacu ciazy
    dostanie podwyzke do 5KPLN i od razu pojdzie na chorobowe, a potem
    macierzynskie to zus to przyjmie za dobra monete i bedzie placil taki
    zasilek z satysfakcja? Nie badz naiwny... Nawet w sadzie pracy ciezko to
    wybronic (tzn. uzasadnic podwyzke pensji)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 8. Data: 2004-09-16 20:54:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Sep 2004, wektor wrote:

> [...]
    >+ pracodawcą a pracownikiem, bez udziału ZUS. ZUS nie bada również
    >+ zasadności podwyżki, którą pracownik może otrzymać w dowolnym czasie.

    Hm... a sama umowa o pracę to sprawa między kim a kim ? ;)

    Ty chyba .prawo nie czytałeś we właściwym czasie :) (ZUS tak pół
    roku-rok temu chyba robił "akcję" bo bardzo głośno było - i cała
    paczka "ratunku ZUS mnie napadł" na grupach i w prasie...).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-09-17 06:10:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Baton napisał:

> [...]
    > zasilek z satysfakcja? Nie badz naiwny... Nawet w sadzie pracy ciezko to
    > wybronic (tzn. uzasadnic podwyzke pensji)

    A jak sprzataczka bez zmiany etatu nagle ostanie 10 razy więcej i
    pójdzie na chorobowe albo macierzyński to i tak zasiłek dostanie liczony
    ze średniej z 6 miesięcy i to pomijając miesiąc w którym zachorowała. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2004-09-17 14:40:00
    Od: "Skomoroch" <n...@m...erzeszow.biz>

> [...]
    > księgowy z pracy)
    > Podajcie, w miarę mozliwości, podstawę prawną abym mogła ją przedstawić

    Ja mam takie pytanko d w/w :
    Czy przeciętne wynagrodzenie to czysty etat czy etat+premie + ..... ????
    Thx