    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT - zaczyna się
    Date: Sat, 18 Dec 2010 00:17:53 +0100

    Piotr wrote:
    > Witam,
    >
    > Chyba zaczyna się mój początek kłopotów w związku ze zmianą stawek
    > VAT. Klient chce kupić maszynę którymi handluje. Wpłacił zaliczkę na którą
    > dostał fakturę oczywiście z 22% VAT.
    > A w nowym roku muszę wystawić fakturę na maszynę, no właśnie jaką?
    > Jak rozliczyć VAT z tej zaliczki w odniesieniu na całą wartość VAT
    > tej maszyny, którą ja też kupię dopiero po nowym roku a więc z 23%
    > VAT? sp. z o.o., pełna księgowość,

    Są przepisy przejściowe, tylko wszystkie te zmiany są w różnych ustawach.

    Zobacz art 19 ustawy z dnia 26 listopada 2010 r.
    o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej
    (zmiany do art 41 - stawki opodatkowania)

    14f. Zmiana stawki podatku w odniesieniu do czynności, która zostanie
    wykonana
    w dniu zmiany stawki podatku lub po tym dniu, w związku z którą
    otrzymano całość lub część należności, w szczególności: przedpłatę,
    zaliczkę,
    zadatek, ratę, i której otrzymanie powoduje powstanie obowiązku podatkowego,
    nie powoduje zmiany wysokości opodatkowania całości lub
    części należności, otrzymanej przed dniem zmiany stawki podatku.