    From: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes,pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: W E K S E L
    Date: Mon, 27 Jan 2003 21:56:47 +0100
    Sender: 6...@p...onet.pl@vl46.neoplus.adsl.tpnet.pl

    > czy jak wystawiam kontrahentowi weksel "in blanco" na urzędowym blankiecie
    > gdzie opłata skarbowa wynosi 10 PLN (czyli "do sumy wekslowej nie
    > przekraczającej 10 000 PLN") to co się stanie jeśli on wypełniając go
    wpisze
    > wyższą kwotę mojego zobowiązania wekslowego, np. na 20 000 PLN?

    jeśli doklei na wekslu znaki opłaty skarbowej za np 100 zł to nominał
    weksla rośnie do 110 tys zł itd.

    Czy może on wpisać wyższą
    > kwotę niż ta, na którą opiewa teoretycznie weksel?

    odp jak wyżej.

    Przenigdy nie dawaj weksla bez umowy wekslowej w której zapiszecie kiedy i
    na jaką kwotę posiadacz weksla może go wypełnić i co z nim zrobić dalej.
    na wekslu /jeśli ma stanowić gwarancję/ opisać "gwarancyjny" a z tyłu opisać
    "do tego weksla istnieje umowa wekslowa"
    Musisz uważać i najlepiej poczytać o wekslach przed ich rozdawaniem :))

    BogdanK